Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Co-planning study of the course |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegen A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
2) |
Conceptualization of school environment relations |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
3) |
Variables of school environment relations |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
4) |
System and social systems |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
5) |
System approach to school |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
6) |
SWOT Analysis |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
7) |
Midterm |
|
8) |
Legislation in school environment relations |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
9) |
Problems in school environment relations |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
10) |
Practices related to school environment cooperation |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
11) |
Information document collection and storage (Archive) |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
12) |
Example applications |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Oku lAile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
13) |
Examples |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Okul Aile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
14) |
Evaluation |
Yiğit Birol,Mehmet BAYRAKTAR. Okul Çevre ilişkileri. Pegem A .Ankara , 2006 Küçükyılmaz, A.( Editör ).2008. Okul Aile Çevre İşbirliği.Eskişehir.Anadolu Ün.Yay. Pehlivan .İnayet.Okul çevre İlişkileri Ders Notları.Ankara.Ank.Ün.Eğt Bil.Fak. |
15) |
Final exam |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To understand the aims and principles of the Turkish National Education System. |
|
2) |
To be able to learn about the history and development of management science, to learn the management and characteristics of educational organization. |
|
3) |
Learning the roles and managerial abilities of managers. |
|
4) |
To have information about what supervision is, educational supervision principles and skills and abilities. |
|
5) |
To be able to construct the problems related to EYD within the framework of scientific problem solving and to propose solutions to the problems of the education system by using quantitative and qualitative research methods. |
|
6) |
Ability to apply research skills in research methodology and field literature, which can carry out independent studies in the field of education management and supervision, and to achieve productive results in interdisciplinary studies. |
|
7) |
To be able to mobilize people, manage the dynamics of social relations and apply the leadership skills required by their social and educational environments. |
3 |
8) |
By analyzing the reflections of internationally emerging educational policies on national educational policies, they can develop new perspectives at national level. |
|