Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IRL313 | ||||||||
Ders İsmi: | Turkish Foreign Policy I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 1919 yılından 1980’e teoriden pratiğe Türk dış politikası uygulamalarının nedenlerini ve sonuçlarını olgu ve belgeler ışığında incelemektir. Bunu yaparken dönemsel bir ayırıma gidilecektir. Her bir dönemde Türk dış politikası ele alınırken uluslararası ortam, iç siyasi gelişmeler ve dinamikler incelenecek ve dönemin dış politikasında öne çıkan olaylar ele alınacaktır. Bu noktadan hareketle bu derste Türkiye’nin Batılı devleler ve kurumlar ile olan ilişkileri, Türkiye’nin Ortadoğu ülkeleri ile olan ilişkileri, ve Türkiye’nin SSCB ile olan ilişkileri incelenecektir. Bunlara ek olarak gerek Türk dış politikası gerekse de uluslararası sistem açısından öne çıkan konu ve kavramlar da ayrıntılı bir şekilde ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: | İki savaş arasında Türk Dış Politikası; Soğuk Savaş dönemi ve Türkiye’nin Batı’daki yeri; Soğuk Savaş sonrası dönemde Türk Dış Politikası: Komşu ülkeler; Soğuk Savaş sonrası dönemde Türk Dış Politikası: İttifaklar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İçeriğinin Tanıtılması ve İzlencenin Değerlendirilmesi | Yok |
2) | Türk Dış Politikasının Teori ve Pratiği | Oran, 2001, ss. 17-93 |
3) | Kurtuluş Yıllarında Türk Dış Politikası Dönemin Bilançosu; Mondros Silah Bırakışması; Sevr Barış Anlaşması | Oran, 2001, ss. 97-238 |
4) | 1919-1923: Kurtuluş Yıllarında Türk Dış Politikası Batı Avrupa’yla İlişkiler; SSCB ile İlişkiler; Mudanya Silah Bırakışması; Lozan Barış Anlaşması | Oran, 2001, ss. 139-238 |
5) | 1923-1939 Göreli Özerklik Dönemi-1 Dönemin Bilançosu; Batı Avrupa’yla İlişkiler | Oran, 2001, ss. 241-313 |
6) | 1923-1939 Göreli Özerklik Dönemi-1 SSCB’yle İlişkiler; Orta Doğu’ya İlişkiler; Montrö Boğazlar Sözleşmesi | Oran, 2001, ss. 314-384 |
7) | 1939-1945: Savaş Kaosunda Türkiye, Göreli Özerklik Dönemi-2 Dönemin Bilançosu; 2. Dünya Savaşı ve Türkiye | Oran, 2001, ss. 385-476 |
8) | Vize Sınavı | Yok |
9) | 1945-1960 Batı Bloğu Ekseninde Türkiye Dönemin Bilançosu; SSCB’yle İlişkiler | Oran, 2001, ss.479-521 |
10) | 1945-1960 Batı Bloğu Ekseninde Türkiye ABD ve NATO’yla İlişkiler; Yunanistan’la İlişkiler; Orta Doğu’yla İlişkiler | Oran, 2001, ss. 522-652 |
11) | Hafta: 1960-1980 Göreli Özerklik Dönemi-3 Dönemin Bilançosu, ABD ve NATO’yla İlişkiler | Oran, 2001, ss. 655-715 |
12) | 1960-1980 Göreli Özerklik Dönemi-3 Yunanistan’la İlişkiler; SSCB ile İlişkiler | Oran, 2001, ss. 716-783 |
13) | 1960-1980 Göreli Özerklik Dönemi-3 Doğu’yla İlişkiler; AET’yle İlişkiler | Oran, 2001, ss. 784-853 |
14) | Genel Değerlendirme | Yok |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Baskın Oran, Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar Cilt 1, 2001, İstanbul: İletişim Yayınları Oran, Baskın, 2010, Turkish Foreign Policy: 1919-2006, Salt Lake City: University of Utah Press, ISBN: 9780874809046 0874809045 |
Diğer Kaynaklar: | Yok-None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 20 |
Sunum / Seminer | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 15 | 45 |
Final | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 200 |