| Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | ME201 | ||||||||
| Ders İsmi: | Computer Aided Technical Drawing | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | EN | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÜNSELİ GÖRÜR | ||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖZLEM VARDAR Dr.Öğr.Üyesi GÜNSELİ GÖRÜR |
||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bilgisayar Destekli 2-B çizim becerisi kazandırmak 2-B ve 3 -B çizimler üzerinde ölçülendirme becerisi kazandırmak. Parçaların Katı modellerini yaratma becerisi kazandırmak Verilen parçaları kullanarak tasarım yapma becerisi kazandırmak. |
| Dersin İçeriği: | Bilgisayar Destekli Teknik resme giriş. Temel çizim fonksiyonları ve görünüşler. 3-B modellemenin temel kavramları 3-B parçadan görünüşlerin çizimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Ölçülendirme Kuralları, 2-B ve 3-B ölçülendirme | Kitap ve bilgisayar ile slayt gösterisi |
| 1) | Bilgisayar Destekli teknik Resim dersine giriş, Geometrik çizim: | Kitaplar ve power point gösterimi |
| 2) | İzdüşüm çizimleri | Kitap ve ders notları |
| 3) | Dik İzdüşüm çizimleri | Kitap ve ders notları |
| 4) | İzometrik çizim, 2 boyutludan 3 boyutluya geçiş, Oblique Çizim | çizim için gerekli malzemeler, kitap ve bilgisayarla hazırlanan sunum |
| 5) | kesit alma | kitap ve bilgisayar ile ders notları sunumu |
| 6) | AutoCAD'e giriş temel komutlar ve AutoCAD ile İzdüşüm çizimleri | Kitap ve AutoCAD Laboratuvarı |
| 7) | AutoCAD programı kullanarak İzometrik ve Oblique Çizim | Bilgisayar Laboratuvarı |
| 7) | 1. Ara Sınav | |
| 9) | AutoCAD programı kullanarak Görünüşlerde Kesit alma | Bilgisayar laboratuvarı |
| 10) | 3-Boyutlu çizim | Bilgisayar Laboratuvarı |
| 11) | 3-B çizim | Bilgisayar Laboratuvarı |
| 12) | 2. Ara Sınav | Bilgisayar Laboratuvarı |
| 13) | Tüm konuların kısaca tekrarı | Bilgisayar Laboratuvarı |
| 14) | Final Sınavı | - |
| Ders Notları / Kitaplar: | 1)Engineering Graphics with AutoCAD 2015, James D. Bethune 2)Technical Drawing Giesecke, Mitchell, Hill; Dygdon, Novak, eleven edition 3)Teknik Çizim Mustafa Bağcı |
| Diğer Kaynaklar: | 1)Engineering Graphics with AutoCAD 2015, James D. Bethune 2)Technical Drawing Giesecke, Mitchell, Hill; Dygdon, Novak, eleven edition 3)Teknik Çizim Mustafa Bağcı |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||
| 1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||
| 2) Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||||
| 3) Karmaşık bir Endüstri Mühendisliği sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||||
| 4) Endüstri Mühendisliği, üretim problemleri ve ergonomi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||||
| 5) Endüstri Mühendisliği, üretim planlama ve ergonomi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||||
| 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (özellikle bilgisayar, makina mühendisliği) etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||||
| 7) Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | ||||||||||||
| 8) Endüstri Mühendisliğinin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, yorumlayabilme ve geliştirilebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||||
| 9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | ||||||||||||
| 10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi Endüstri Mühendisliği uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||||
| 11) Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 2 |
| 2) | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
| 3) | Karmaşık bir Endüstri Mühendisliği sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 3 |
| 4) | Endüstri Mühendisliği, üretim problemleri ve ergonomi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
| 5) | Endüstri Mühendisliği, üretim planlama ve ergonomi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
| 6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (özellikle bilgisayar, makina mühendisliği) etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
| 7) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
| 8) | Endüstri Mühendisliğinin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, yorumlayabilme ve geliştirilebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
| 9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | 5 |
| 10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi Endüstri Mühendisliği uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
| 11) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | |
| Ödev | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Ödev | |
| Uygulama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 5 | % 25 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 4 | 8 | 32 |
| Uygulama | 4 | 8 | 32 |
| Derse Özgü Staj | 2 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 8 | 32 |
| Ödevler | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||