İnsan Kaynakları Yönetimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MING151 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İngilizce I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin temel İngilizce yetilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders internet üzerinden verilmektedir. Bu ders öğrencilerin Başlangıç seviyesinde Genel İngilizce becerilerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Dört beceri alanının –Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma- hepsini içermektedir. Öğrencilerin kelime bilgisini daha da geliştirmek ve dilbilgisini pekiştirmek ön planda tutulmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler, kendilerini tanıtabilmekte, günlük rutinler, boş zaman aktiviteleri ve yetenekleri hakkında konuşabilmektedir. Ayrıca öğrenciler, nicelik belirtebilmekte, yer tasvir edebilmekte ve geçmiş olaylar hakkında konuşabilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | Greetings; saying hello and good bye /Spelling names | Textbook |
3) | Numbers 1-10 / personal information | Textbook |
4) | Personal items/ classroom objects | Textbook |
5) | Prepositions and expressions of location | Textbook |
6) | Types of celebrities / basic adjectives/adjectives to describe personality | Textbook |
7) | Family members / Numbers 10-101 | Textbook |
8) | Midterm | |
9) | Morning routines/ verbs for everyday activities/ days of the week | Textbook |
10) | Time expressions for routines | Textbook |
11) | Types of TV shows / free time activities/ time expressions for frequency | Textbook |
12) | Expressions for likes and dislikes | Textbook |
13) | Neighbourhood places/ Adjectives | Textbook |
14) | Neighbourhood places/ Adjectives | Textbook |
15) | Revision | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Touchstone 1 |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) 2 İşletmelerde personelin eğitim, geliştirme, kariyer yönetimi uygulamalarını organize edebilir. | |||||||||||
1) 1 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını açıklar. | |||||||||||
3) 3 Organizasyonların performans yönetimi ve ücret sistemi konularını organize edebilir. | |||||||||||
4) 4 İnsan kaynakları yönetiminde işe alım süreci işlemlerini yapabilir. | |||||||||||
5) 5 Özel sektör yanında kamu kurum ve kuruluşlarının personel kanunları, yönetmelikleri ve mevzuatını açıklar. | |||||||||||
6) 6 Çalışacağı kurumda resmi yazışma kuralları ve işe ilişkin evrakların dosyalanma işlemlerini yapabilir. | |||||||||||
7) 7 İş mevzuatı ve iş sağlığı güvenliği konularını analiz edebilir. | |||||||||||
8) 8 Araştırma ve raporlama yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 2 İşletmelerde personelin eğitim, geliştirme, kariyer yönetimi uygulamalarını organize edebilir. | |
1) | 1 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını açıklar. | 3 |
3) | 3 Organizasyonların performans yönetimi ve ücret sistemi konularını organize edebilir. | |
4) | 4 İnsan kaynakları yönetiminde işe alım süreci işlemlerini yapabilir. | |
5) | 5 Özel sektör yanında kamu kurum ve kuruluşlarının personel kanunları, yönetmelikleri ve mevzuatını açıklar. | |
6) | 6 Çalışacağı kurumda resmi yazışma kuralları ve işe ilişkin evrakların dosyalanma işlemlerini yapabilir. | 2 |
7) | 7 İş mevzuatı ve iş sağlığı güvenliği konularını analiz edebilir. | |
8) | 8 Araştırma ve raporlama yapabilir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |