MISL203 İş Etiğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnsan Kaynakları YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnsan Kaynakları Yönetimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MISL203
Ders İsmi: İş Etiği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu program öğrencilere etik davranışlar konusunda fikir verme amacı gütmektedir. Etik davranışların uygulanması konusunda, bireysel, örgütsel ve toplumsal olarak ele alınan kavramlardan yararlanılmakta ve iş etiği açısından incelemeler yapılmaktadır.



Dersin İçeriği: Bu program öğrencilere etik davranışlar konusunda fikir verme amacı gütmektedir. Etik davranışların uygulanması konusunda, bireysel, örgütsel ve toplumsal olarak ele alınan kavramlardan yararlanılmakta ve iş etiği açısından incelemeler yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, bu derse ilişkin teorik ve sektörel bilgileri elde etmektedirler.
2) Öğrenciler, bölümün gereklerini yerine getirebilmektedirler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler, programla bağlantılı bilgileri bütünleştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Etik Kavramının Tanımlanması • Ahlak Kavramının Tanımlanması • Etik ve Ahlak Kavramları Arasındaki Farkın Ortaya Konması • Etik Kavramının Kapsayıcılığının Ele Alınması ders notları
2) • İş Etiğine Duyulan İhtiyacın Tanımlanması • İş Etiğine Duyulan İşletme İçi İhtiyacın Tanımlanması • İş Etiğine Duyulan İşletme Dışı İhtiyacın Tanımlanması • İş Etiği ve Yasalar Arasındaki Bağın Ortaya Konması ders notları
3) • Meslek Kodlarının Tanımlanması • Meslek Kodlarının Tanıtılması ders notları
4) • Eğitim Kavramının Öneminde İş Başında Eğitim Kaynaklarının Yerini Anlamak • Eğitim Kavramının Öneminde İş Dışında Eğitim Kaynaklarının Yerini Anlamak ders notları
5) • Bireysel, Örgütsel, Sektörel ve Toplumsal Olarak Etik Konusunun Farklarına Yer Verilmesi • Toplumsal Etiğin Bir Alt Boyutu Olarak Sektörel ve Mesleki Etiğin Değerlendirilmesi • Bireyin Etik Anlayışının İş Etiğine Etkileri ders notları
6) • Güç Kavramının Tanımlanması • Yetki Kavramının Tanımlanması • Kuvvet Kavramının Tanımlanması • Politika Kavramının Tanımlanması • Otorite Kavramının Tanımlanması • Erk Kavramının Tanımlanması ders notları
7) • örnek olay ders notları
8) vize
9) • Halkla İlişkilerin Tanımlanması • Propagandanın Tanımlanması • Halkla İlişkiler ve Propoganda Arasındaki Farklara Yer Verilmesi ders notları
10) • iletişim ve ikna kavramları ders notları
11) • İkna Sürecinin Tanımlanması • İkna Sürecinde Aristo Yaklaşımı’nın Tanımlanması • Kaynak Güvenilirliğinin Ele Alınması • Duyguların Etkisinin Ele Alınması • Akıl Yürütmenin Ele Alınması ders notları
12) • Etik ve Ahlak Kavramlarının Karşılaştırılması ders notları
13) • Propagandanın Tanımlanması • Halkla İlişkiler ve Propoganda Arasındaki Farklara Yer Verilmesi eğitici notları
14) tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitmen notları
Diğer Kaynaklar: Eğitmen notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) 2 İşletmelerde personelin eğitim, geliştirme, kariyer yönetimi uygulamalarını organize edebilir.
1) 1 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını açıklar.
3) 3 Organizasyonların performans yönetimi ve ücret sistemi konularını organize edebilir.
4) 4 İnsan kaynakları yönetiminde işe alım süreci işlemlerini yapabilir.
5) 5 Özel sektör yanında kamu kurum ve kuruluşlarının personel kanunları, yönetmelikleri ve mevzuatını açıklar.
6) 6 Çalışacağı kurumda resmi yazışma kuralları ve işe ilişkin evrakların dosyalanma işlemlerini yapabilir.
7) 7 İş mevzuatı ve iş sağlığı güvenliği konularını analiz edebilir.
8) 8 Araştırma ve raporlama yapabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 2 İşletmelerde personelin eğitim, geliştirme, kariyer yönetimi uygulamalarını organize edebilir.
1) 1 İnsan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını açıklar. 3
3) 3 Organizasyonların performans yönetimi ve ücret sistemi konularını organize edebilir.
4) 4 İnsan kaynakları yönetiminde işe alım süreci işlemlerini yapabilir.
5) 5 Özel sektör yanında kamu kurum ve kuruluşlarının personel kanunları, yönetmelikleri ve mevzuatını açıklar. 1
6) 6 Çalışacağı kurumda resmi yazışma kuralları ve işe ilişkin evrakların dosyalanma işlemlerini yapabilir.
7) 7 İş mevzuatı ve iş sağlığı güvenliği konularını analiz edebilir.
8) 8 Araştırma ve raporlama yapabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 44
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar 6 16
Ara Sınavlar 2 12
Final 3 18
Toplam İş Yükü 165