MZK111 Voice Training IIstanbul Okan UniversityDegree Programs MusicGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Music
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: MZK111
Course Name: Voice Training I
Course Semester: Fall
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
0 2 1 2
Language of instruction: TR
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: Yes
Type of course: Compulsory
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Assoc. Prof. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Course Lecturer(s): Assoc. Prof. SETA KÜRKÇÜOĞLU
Öğr.Gör. SİMGE NARİN
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: General information on the necessity of voice using and breathing, comprehend location of the diaphragm and breathing exercises, voice exercises with correct breathing, the performance of the student according to the field inwhich he/she is going to train.
Course Content: Using voice and breath
Knowledge of diaphragm breathing
Exercises on diaphragmatic breathing
Performance at the beginner level

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Using voice and breath
2) Knowledge of diaphragm breathing
3) Exercises on diaphragmatic breathing
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
1) Performance at the beginner level
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) • Ses ve nefes kullanımının gerekliliği üzerine genel bilgiler • Beden farkındalığı • Ev ödevi: Verilen duruş ve nefes egzersizlerinin uygulanması
2) • Diyafram desteği ile solunum • Beden farkındalığı • Ev ödevi: Verilen duruş ve nefes egzersizlerinin uygulanması
3) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Ev ödevi: Verilen duruş ve nefes egzersizlerinin uygulanması
4) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik bir eser verilmesi. • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün deşifre edilerek çalışılması.
5) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserin çalıştırılmaya devam edilmesi • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi.
6) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik verilen eserin çalıştırılmaya devam edilmesi • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi.
7) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik eserin çalıştırılmaya devam edilmesi • Öğrencinin dalına yönelik yeni bir eserin verilmesi • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi.
8) MIDTERM EXAM • General information about voice training • Application of 3 vocal exercises applied in the lesson and chosen by the instructor. • Information about the period / composer / lyricist / region of the work given for the student's branch. • Performance of an aria for the Opera Singing branch / a piece for the Musical Singing branch / a piece for the Turkish Music branch / a folk song for the Folk Music branch, studied by the course instructor according to the student's field, with instrument accompaniment. • Ev ödevi: Sınav öncesi derste verilen yeni aria / parça/ eser / türkünün eserin deşifre edilerek çalışılması. Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması.
9) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik eserin çalıştırılması. • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi.
10) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri • Öğrencinin dalına yönelik eserin çalıştırılmasına devam edilmesi • Artikülasyon egzersizleri • Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi.
11) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Öğrencinin dalına yönelik yeni bir eserin verilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria /parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi , yeni verilen aria / parça /eser / türkünün deşifre çalışılması.
12) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkülerin çalışılmaya devam edilmesi.
13) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkülerin çalışılmaya devam edilmesi.
14) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkülerin çalışılmaya devam edilmesi.
15) • Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri. • Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri. • Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi. • Artikülasyon egzersizleri. • Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkülerin çalışılmaya devam edilmesi.
16) • Ses eğitimi hakkında genel bilgi • Öğrencinin dalına yönelik verilen esere ait genel bilgi • Öğrencinin alanına göre önceden dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan eserlerin enstrüman eşliği ile icrası.

Sources

Course Notes / Textbooks: 1- Arie Antiche Band 1,2,3
2- Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
3- Kültür Bakanlığı TRT Türk Sanat Müziği Nota Arşivi
References: 1- Arie Antiche Band 1,2,3
2- Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation)
3- Kültür Bakanlığı TRT Türk Sanat Müziği Nota Arşivi

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Outcomes
1) To make students more effective and capable in their future professions as artists
2) To increase students’ intuition and discover their creative power throughout their academic careers
3) By enhancing creative potential, to widen the horizons of habitual thought and form open-minded and captivating artists
4) To support students along their artistic journey and prepare them for fruitful, fulfilling careers
5) By combining the reason of science and the sense of art, to create citizens ready to meet the substantial and spiritual needs of society
6) To build aesthetic awareness
7) To increase awareness of local and international values surrounding music
8) To create a space where abstract and concrete concepts can be converted into creative power, as well as original and innovative artistic work
9) To build a sensibility for success in their professional lives
10) To become well-rounded individuals enriched with an interdisciplinary and diverse education

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) To make students more effective and capable in their future professions as artists
2) To increase students’ intuition and discover their creative power throughout their academic careers
3) By enhancing creative potential, to widen the horizons of habitual thought and form open-minded and captivating artists
4) To support students along their artistic journey and prepare them for fruitful, fulfilling careers
5) By combining the reason of science and the sense of art, to create citizens ready to meet the substantial and spiritual needs of society
6) To build aesthetic awareness 5
7) To increase awareness of local and international values surrounding music
8) To create a space where abstract and concrete concepts can be converted into creative power, as well as original and innovative artistic work
9) To build a sensibility for success in their professional lives
10) To become well-rounded individuals enriched with an interdisciplinary and diverse education

Learning Activity and Teaching Methods

Field Study
Expression
Individual study and homework
Lesson
Reading
Homework

Assessment & Grading Methods and Criteria

Homework
Application

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Final 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 16 2 32
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 34