Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
• Ses ve nefes kullanımının gerekliliği üzerine genel bilgiler
• Beden farkındalığı
|
• Ev ödevi: Verilen duruş ve nefes egzersizlerinin uygulanması |
2) |
• Diyafram desteği ile solunum
• Beden farkındalığı
|
• Ev ödevi: Verilen duruş ve nefes egzersizlerinin uygulanması |
3) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
|
• Ev ödevi: Verilen duruş ve nefes egzersizlerinin uygulanması |
4) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik bir eser verilmesi.
|
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün deşifre edilerek çalışılması. |
5) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserin çalıştırılmaya devam edilmesi
• Artikülasyon egzersizleri |
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi. |
6) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Larenks, farenks ve ağız bölgesini gevşetici egzersizler
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik verilen eserin çalıştırılmaya devam edilmesi
• Artikülasyon egzersizleri
|
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi. |
7) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik eserin çalıştırılmaya devam edilmesi
• Öğrencinin dalına yönelik yeni bir eserin verilmesi
• Artikülasyon egzersizleri
|
• Ev ödevi: Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi. |
8) |
MIDTERM EXAM
• General information about voice training
• Application of 3 vocal exercises applied in the lesson and chosen by the instructor.
• Information about the period / composer / lyricist / region of the work given for the student's branch.
• Performance of an aria for the Opera Singing branch / a piece for the Musical Singing branch / a piece for the Turkish Music branch / a folk song for the Folk Music branch, studied by the course instructor according to the student's field, with instrument accompaniment. |
• Ev ödevi: Sınav öncesi derste verilen yeni aria / parça/ eser / türkünün eserin deşifre edilerek çalışılması. Verilen duruş, nefes, artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması. |
9) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik eserin çalıştırılması.
• Artikülasyon egzersizleri
|
• Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi. |
10) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri
• Öğrencinin dalına yönelik eserin çalıştırılmasına devam edilmesi
• Artikülasyon egzersizleri
|
• Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi. |
11) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Öğrencinin dalına yönelik yeni bir eserin verilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria /parça / eser / türkünün çalışılmaya devam edilmesi , yeni verilen aria / parça /eser / türkünün deşifre çalışılması. |
12) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkülerin çalışılmaya devam edilmesi. |
13) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkülerin çalışılmaya devam edilmesi. |
14) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkülerin çalışılmaya devam edilmesi. |
15) |
• Vokal ve konsonant kullanımına dayalı ses egzersizleri.
• Diyafram çalışmasına yönelik gevşeme ve innervasyon (uyarılma) egzersizleri.
• Öğrencinin dalına yönelik eserlerin çalıştırılmasına devam edilmesi.
• Artikülasyon egzersizleri.
|
• Ev ödevi: Artikülasyon ve ses egzersizlerinin uygulanması, verilen aria / parça / eser / türkülerin çalışılmaya devam edilmesi. |
16) |
• Ses eğitimi hakkında genel bilgi
• Öğrencinin dalına yönelik verilen esere ait genel bilgi
• Öğrencinin alanına göre önceden dersin yürütücüsü tarafından çalıştırılmış olan eserlerin enstrüman eşliği ile icrası.
|
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To make students more effective and capable in their future professions as artists |
|
2) |
To increase students’ intuition and discover their creative power throughout their academic careers |
|
3) |
By enhancing creative potential, to widen the horizons of habitual thought and form open-minded and captivating artists |
|
4) |
To support students along their artistic journey and prepare them for fruitful, fulfilling careers |
|
5) |
By combining the reason of science and the sense of art, to create citizens ready to meet the substantial and spiritual needs of society |
|
6) |
To build aesthetic awareness |
5 |
7) |
To increase awareness of local and international values surrounding music |
|
8) |
To create a space where abstract and concrete concepts can be converted into creative power, as well as original and innovative artistic work |
|
9) |
To build a sensibility for success in their professional lives |
|
10) |
To become well-rounded individuals enriched with an interdisciplinary and diverse education |
|