| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
• Ders tanıtımını yapmak
• Temel kavramları tanıtmak
• Dersin kapsamının ve temel kavramların tanımlanması
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 2) |
• Kişilerarası iletişimin temel özelliklerini çeşitli yaklaşım ve modellerle anlatmak
• Kişilerarası iletişimin anlamlandırılması: Çeşitli yaklaşımlar ve modeller
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 3) |
• Kişiler arası iletişimde benlik kavramını anlamak
• Benlik ve kimlik arasındaki ilişkiyi tanımlamak
• Kişilerarası iletişimde benlik kavramı: Benlik kavramının gelişimi, özellikleri ve “kimlik”le ilişkileri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 4) |
• Kişilerarası iletişimi sosyal ve fiziki çevre çerçevesine oturtmak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 5) |
• Kişilerarası iletişimde kullanılan algılama süreçlerini anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 6) |
• Ara sınav aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 7) |
• Kişilerarası iletişimde beden dilini öğrenmek
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 8) |
• Kişilerarası iletişim çerçevesinde sözel iletişimin yeri ve önemini anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 9) |
• Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 10) |
• Ara sınav aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 11) |
• Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejilerini öğrenmek |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 12) |
• Kişilerarası iletişimde selamlama, retorik ve öyküleme yöntemlerini ele almak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 13) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme yöntemlerinden dinleme konusunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 14) |
• Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme yöntemlerinden empati konusunu anlamak |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 15) |
• Yarıyıl sonu sınavı aracılığıyla öğrencilerin değerlendirilmesi |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| Ders Notları / Kitaplar: |
Fiske, J., 1996, İletişim Çalışmalarına Giriş, çev. Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara s. 91-111
Hartley, Peter, Interpersonal Communication, 1993, London: Routledge.
|
| Diğer Kaynaklar: |
İnceoğlu, Metin, Tutum Algı İletişim, 1993, Ankara: Verso
İzgören, Ahmet Şerif, Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, 1999, Academy İnternational, Ankara
Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
Tannen, Deborah, Hiç Anlamıyorsun, 1996, İstanbul: Varlık Yayınları.
Oskay, Ünsal, İletişimin ABC’si, 2001, İstanbul: Der Yayınları.
Mutlu, Erol, İletişim Sözlüğü, Ark Yayınları, Ankara, 1995
Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir, Cem Yayınevi, İstanbul,2003
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına özgü ulusal ve uluslararası literatürdeki kuramsal bilgiye sahip olur |
|
| 2) |
Araştırma yöntemlerini iletişim alanında kullanmayı öğrenir. |
|
| 3) |
Halkla ilişkiler ve reklamcılık uygulamalarına özgü yöntem ve teknikleri stratejik bir biçimde planlayıp kullanmayı öğrenir. |
|
| 4) |
İletişim alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki etik ilkeleri; toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik anlayışına uygun mesleki uygulamaları bilir |
|
| 5) |
Geleneksel ve dijital iletişim mecralarını etkin kullanmayı ve eleştirel biçimde değerlendirmeyi bilir. |
|
| 6) |
Takım çalışması yapar ve etkili iletişim becerileri gösterir. |
|