PSI344 Personality Theories IIIstanbul Okan UniversityDegree Programs Energy Systems Engineering (English)General Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Energy Systems Engineering (English)
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: PSI344
Course Name: Personality Theories II
Course Semester: Fall
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
3 0 3 6
Language of instruction:
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Compulsory
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET
Course Lecturer(s): BEGÜM İPEKÇİ
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: The course evaluates the concept of personality, theories and theorists.
Course Content: Students will have theoretical knowledge about the concept of personality and the approaches of major theorists to personality development.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Students have a basic and comparative knowledge about the related theories.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) Dersi tanıtmak Dersten beklentileri aktarmak
2) • Kişilik tanımını sunmak • Kişilik araştırma yöntemlerini açıklamak • Kişilik değerlendirme ölçütlerini tanıtmak
3) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
4) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
5) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
6) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
7) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
8) Öğrenci değerlendirmesi
9) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
10) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
11) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
12) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
13) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
14) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
15) Genel değerlendirme

Sources

Course Notes / Textbooks: Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
References: Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi.

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

Program Outcomes
1) Closed Department

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Closed Department

Learning Activity and Teaching Methods

Assessment & Grading Methods and Criteria

Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing)
Presentation
Reporting

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Project 1 % 25
Midterms 1 % 25
Final 1 % 50
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 50
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 50
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 16 3 48
Study Hours Out of Class 14 3 42
Presentations / Seminar 14 1 14
Project 3 12 36
Homework Assignments 3 12 36
Midterms 1 3 3
Final 1 3 3
Total Workload 182