Geomatik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI434 | ||||||||
Ders İsmi: | Atipik Çocuk Psikolojisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEN YENİCİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikoloji bölümü öğrencilerine atipik çocukların tanı kriterleri, nedenleri, belirtileri ile tedavi, psikolojik destek ve eğitim çalışmalarının önemini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği: | Zihinsel yetersizlik, Down Sendromu, Otizm Spektrum Bozukluğu, Üstün yetenekli çocuklar. Tedavi ve eğitim yaklaşımları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Atipik çocuklar tanımı, snıflandırması | |
2) | Engellilik kavramı Engellilik durumlarındaki uyumsuz davranışları açıklayan kuramlar | |
3) | Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar Özgül öğrenme güçlüğü Disleksi Disgrafi Diskalkuli | |
4) | Başka türlü adlandırılamayan öğrenme güçlüğü Öğrenme güçlüğü nedenleri Öğrenme güçlüğü nasıl tedavi edilir Eğitim ortamının düzenlenmesi | |
5) | DEHB tanım DEHB nedenleri, belirtileri DEHB klinik özellikleri, ayırıcı tanı Eşlik eden sorunlar Tedavi Eğitim ortamının düzenlenmesi | |
6) | DEHB tanım DEHB nedenleri, belirtileri DEHB klinik özellikleri, ayırıcı tanı Eşlik eden sorunlar Tedavi Eğitim ortamının düzenlenmesi | |
7) | Sosyal beceri yetersizliği Sosyal beceri öğretimi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Görme yetersizliği Renk körlüğü | |
10) | İşitme yetersizliği | |
11) | Konuşma yetersizliği | |
12) | Çocuklarda fiziksel yetersizlikler | |
13) | Çocuklarda fiziksel yetersizlikler Mikrosefali, hidrosefali, polidaktili, sindaktili | |
14) | Çocuklarda kronik hastalıklar | |
15) | Çocuklarda nadir görülen semptomlar | |
16) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr.Ayşegül Ataman (2009). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş Gündüz Yayıncılık. Tarık Gözeten (2019). Özel Gereksinimli Çocuklar ve DEHB. Ekinoks Yayınevi Dr.Lorna Wing (2015). Otizm El Rehberi. Tohum Otizm Vakfı, Sistem Yayıncılık Prof.Dr.Necate Baykoç (2014). Dahiler ve Savantlar Gelişimleri ve Eğitimleri. Vize Yayıncılık Prof.Dr.Yüksek Yılmaz (2016). Nörolojik Olarak Riskli Bebek, Hayykitap Dersin yürütücüsünün notları |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr.Ayşegül Ataman (2009). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş Gündüz Yayıncılık. Tarık Gözeten (2019). Özel Gereksinimli Çocuklar ve DEHB. Ekinoks Yayınevi Dr.Lorna Wing (2015). Otizm El Rehberi. Tohum Otizm Vakfı, Sistem Yayıncılık Prof.Dr.Necate Baykoç (2014). Dahiler ve Savantlar Gelişimleri ve Eğitimleri. Vize Yayıncılık Prof.Dr.Yüksek Yılmaz (2016). Nörolojik Olarak Riskli Bebek, Hayykitap Dersin yürütücüsünün notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
4) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
9) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
11) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 48 |
Ödevler | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |