| Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | PSY415 | ||||||||
| Ders İsmi: | Neuropsychological Tests I | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | EN | ||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP HALE AKSUNA | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; bilişsel/psikolojik süreçlerle beyin yapıları arasındaki ilişkiyi ortaya koyan nöropsikolojik testlerin tanıtımı, malzeme, yönerge, uygulama ve puanlama biçimleriyle aktarılması ve öğrencilere ilgili testi uygulama ve puanlamayı öğretmektir. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, nöropsikolojik testleri, malzeme, yönerge, uygulama ve puanlama biçimlerini ve öğrencilere ilgili testi uygulama ve puanlamayı içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derslerin Başlangıcı/ Giriş | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 2) | Nöropsikolojik Değerlendirme Psikometri | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 3) | Nöropsikolojik Değerlendirmede Norm Seçimi | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 4) | Hikaye Alımı | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 5) | Hikaye Alımı | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 6) | Stroop Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 7) | Stroop Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 8) | Ara Sınav | Yok |
| 9) | İşaretleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 10) | İşaretleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 11) | Raven Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 12) | Raven Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 13) | Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin kuramsal çerçevesini ve uygulamasına dair bilgileri tanıtmak ve açıklamak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 14) | Wisconsin Kart Eşleme Testi’nin uygulama biçimini ve puanlama sistemini tanıtmak ve açıklamak | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 15) | Gözden Geçirme | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| 16) | Final | Dersi veren öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
| Ders Notları / Kitaplar: | Kolb, B. & Whishaw, I.Q. (2015). Fundamentals of Human Neuropsychology, sixth Edition. Worth Publishers |
| Diğer Kaynaklar: | Kolb, B. & Whishaw, I.Q. (2015). Fundamentals of Human Neuropsychology, sixth Edition. Worth Publishers |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||
| 1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
| 2) Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
| 3) Karmaşık bir Endüstri Mühendisliği sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
| 4) Endüstri Mühendisliği, üretim problemleri ve ergonomi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
| 5) Endüstri Mühendisliği, üretim planlama ve ergonomi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
| 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (özellikle bilgisayar, makina mühendisliği) etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
| 7) Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | ||||||||||
| 8) Endüstri Mühendisliğinin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, yorumlayabilme ve geliştirilebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
| 9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | ||||||||||
| 10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi Endüstri Mühendisliği uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
| 11) Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
| 2) | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
| 3) | Karmaşık bir Endüstri Mühendisliği sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
| 4) | Endüstri Mühendisliği, üretim problemleri ve ergonomi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
| 5) | Endüstri Mühendisliği, üretim planlama ve ergonomi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
| 6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (özellikle bilgisayar, makina mühendisliği) etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
| 7) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
| 8) | Endüstri Mühendisliğinin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, yorumlayabilme ve geliştirilebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
| 9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | |
| 10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi Endüstri Mühendisliği uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
| 11) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Bireysel çalışma ve ödevi | |
| Ders | |
| Okuma | |
| Ödev | |
| Soru cevap/ Tartışma |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
| Ödev | |
| Uygulama | |
| Bireysel Proje | |
| Sunum | |
| Raporlama |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Uygulama | 1 | % 10 |
| Ödev | 2 | % 15 |
| Sunum | 1 | % 15 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 3 | 9 | 27 |
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
| Ödevler | 2 | 20 | 40 |
| Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
| Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 48 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 179 | ||