Istanbul Okan UniversityDegree Programs Childhood Development (Second Education)General Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Childhood Development (Second Education)
Associate TR-NQF-HE: Level 5 QF-EHEA: Short Cycle EQF-LLL: Level 5

Program Outcomes

Classified

1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Describes the general concepts scientific theorises in child development area and may be able to compare among systems.
1.1) The general knowledge and experiments that obtained through lectures can be applied different area of child development such as cognitive, social-emotional, psycho-motor, language)
1.2) A considerable amount of educational models and the application process are known
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) The knowledge that is obtained during lectures about child development may be engaged to life conditions
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Students have social responsibility that related to their work proficiency and they also enthusiastic to join these kinds of projects

Program Gains Program Level

Program Outcomes TR-NQF-HE 5 (Associate) Level Descriptors TR-NQF-HE Main Field Descriptors
14 - Teacher training and education science
TR-NQF-HE Main Field Descriptors
22 - Humanities
TR-NQF-HE Main Field Descriptors
31 - Social and behavioural science
TR-NQF-HE Main Field Descriptors
76 - Social services
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Describes the general concepts scientific theorises in child development area and may be able to compare among systems.
1) Possess theoretical and practical knowledge supported by textbooks with updated information, practice equipments and other resource on basic level based on qualifications gained at secondary education level.
1) Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
3) Öğretim programları ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
4) Öğrencilerin temel gelişim ve öğrenme özellikleri bilgisine sahiptir.
5) Ulusal ve uluslararası farklı kültürler hakkında bilgi sahibidir.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak beşeri bilimler alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
1) Alanla ilgili temel bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
2) Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları tanımlar, kavramlar arası ilişkileri sıralar.
3) İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
4) Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
5) Temel düzeyde veri işleyebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) The knowledge that is obtained during lectures about child development may be engaged to life conditions
1) Gain the skills to use basic level theoretical and practical knowledge acquired within the field in the same field of a higher education level or in a field of same level.
2) Interpret and evaluate data, define problems, do analysis, produce solutions based on proof with using basic level knowledge and practices gained within the field.
1) Alanıyla ilgili temel bilgi kaynaklarını kullanır.
2) Alanıyla ilgili temel olay ve olguları, alanıyla ilgili temel kavramlarla açıklar.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar ve değerlendirir.
4) Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
1) Beşeri bilimler alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.
2) Beşeri bilimler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri oluşturur.
3) Beşeri bilimler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
4) Beşeri bilimler alanında gereksinim duyulan temel düzeydeki nitelikli insan gücünün gerektirdiği dilsel, sanatsal ve kültürel birikime sahiptir.
1) Alanla ilgili bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
1) Sosyal ve davranış bilimleri kuramlarındaki kavramlar arasında bağ kurar.
3) Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir.
4) Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyebilme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.)sunma becerisine sahiptir.
5) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir.
1) Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanır.
2) Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
3) Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım işlevini görür.
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) Transfer the ideas based on the basic knowledge and skills acquired within the field through written and oral communication.
2) Share the ideas and solution proposals to problems about issues within the field with professionals and non-professionals.
3) Monitor the developments in the field and communicate with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio A2 General Level.
4) Use informatics and communication technologies with at least a minimum level of European Computer Driving License Basic Level software knowledge.
1) Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/ gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
2) Alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
3) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel bilgilerle destekleyerek kişilerle paylaşır.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü A2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının temel düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
1) Beşeri bilimler alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini eğitim, kültür ve sanat alanlarında en uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
2) Beşeri bilimler alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve eğitim, kültür ve sanat alanlarındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle tartışır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak beşeri bilimler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Beşeri bilimler alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
3) İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
5) Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Learning Competence
1) Evaluate the acquired knowledge and skills at basic level within the field with a critical approach, determine and respond to learning needs.
2) Direct the education received to a higher education level in the same field or to an occupation in the same level.
3) Gain awareness of lifelong learning.
1) Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
4) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
1) Beşeri bilimler alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
2) Beşeri bilimler alanındaki öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
3) Kültür, sanat ve eğitim alanlarında yaşam boyu öğrenme bilinci oluşturur.
1) Gerek kendi başına gerekse de grup içinde öğrenebilme yetkinliğine sahiptir.
2) Neyi nasıl öğreneceğini gösterir.
3) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
4) Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
1) Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
2) Öğrenme gereksinimlerini belirler.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Field Specific Competence
1) Possess social, scientific, cultural and ethic values on the stages of gathering, implementation and release of the results of data related to the field.
2) Possess sufficient consciousness about the issues of universality of social rights, social justice, quality, cultural values and also, environmental protection, worker's health and security.
1) Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
2) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
3) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
4) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5) Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
6) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
1) Beşeri bilimler alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik değerleri gözetir.
2) Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel ve sanatsal hakların evrenselliğine değer verir, sosyal adalet bilincine sahiptir, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar, sosyal ve kültürel değerlere önem verir.
3) Çevreyi koruma bilincine sahiptir.
4) Sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
1) Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3) Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
1) Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
2) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
3) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
Competence to Work Independently and Take Responsibility
1) Students have social responsibility that related to their work proficiency and they also enthusiastic to join these kinds of projects
1) Conduct studies at basic level within the field independently.
2) Take responsibility as a team member in order to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field.
3) Conduct activities towards the development of subordinates within a project.
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
3) Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
4) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
1) Beşeri bilimler alanıyla ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2) Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda yürütülen bir proje çerçevesinde sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
1) Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip halinde gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde araştırır.
2) Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir.
3) Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranmak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.
1) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
2) Ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Conjoined

1) Describes the general concepts scientific theorises in child development area and may be able to compare among systems.
1.4) The general knowledge and experiments that obtained through lectures can be applied different area of child development such as cognitive, social-emotional, psycho-motor, language)
1.5) A considerable amount of educational models and the application process are known
2) The knowledge that is obtained during lectures about child development may be engaged to life conditions
3) Students have social responsibility that related to their work proficiency and they also enthusiastic to join these kinds of projects