MRTV125 Introduction to Communication ScienceIstanbul Okan UniversityDegree Programs Radio And Television ProgrammingGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Radio And Television Programming
Associate TR-NQF-HE: Level 5 QF-EHEA: Short Cycle EQF-LLL: Level 5

General course introduction information

Course Code: MRTV125
Course Name: Introduction to Communication Science
Course Semester: Fall
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
3 0 3 5
Language of instruction: TR
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Compulsory
Course Level:
Associate TR-NQF-HE:5. Master`s Degree QF-EHEA:Short Cycle EQF-LLL:5. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Course Lecturer(s):
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: The purpose of this course is to present the basic theory and practice of communications, mass communications, mass media and new media to communication students.
Course Content: 1 Students know how to think with together about the terms of communication and media ethic.
2 Students know mass communication tools in a way of global, national and local media systems in a the critical perspective.
3 Students distinguish the different use of mass communication tools.
4 Students learn mass communication theories and the different approaches.
5 Students learn the basic terms of communication.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) define the meaning of communication
2) comprehend the importance of communication
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
1) identify the contexts of human communication
2) lists communication process prerequisites
3) tell communication process characteristics for effective communication.
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
2) -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
3) • İletişimin Unsurlarını sıralar • Kaynağın önemi ve işlevini açıklar • Alıcı önemi ve işlevini açıklar • İleti önemi ve işlevini açıklar • Geribildirim önemi ve işlevini açıklar • Kanal önemi ve işlevini açıklar • Kodlama önemi ve işlevini açıklar -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
4) • İletişimsizlik konusunu tartışır • anlamsal-semantik iletişimsizliği açıklar • fiziksel İletişimsizlik konusunu açıklar • İletişimsizliği ortadan kaldırma yollarını tartışır • İletişim ve Algı konusunu analiz eder -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
5) • İletişim Türlerini açıklar-1 • Kullanılan Kanallara-Ortama Göre İletişimin özelliklerini açıklar • Sözlü İletişim (konuşma ve dinleme) • Yazılı İletişim (okuma ve yazma) • Sözlü Olmayan (Sözsüz iletişim) • Yüzyüze- Uzaktan iletişim özelliklerini açıklar • Yüz yüze iletişim -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
6) • İletişim Türlerini açıklar-2 • Görsel-Sessel İletişim özelliklerini açıklar • Görsel İletişim • Sessel İletişim • Görsel ve Sessel İletişim • İletişimin Bağlamına Göre İletişim özelliklerini açıklar -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
7) • İletişimin amaçlari ve işlevlerini ifade eder • İnsanlar Arasında İlişki Kurma İşlevinini açıklar • Toplumsallaştırma İşlevini açıklar -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
8) VİZE SINAVI - 18.11.2015 Vize Sınavı • İletişim kavramını tanımlar • Farklı tanımlar arasındaki bağlantıyı sıralar • İletişimin hayatımızdaki rolünü açıklar • İletişimin Unsurlarını sıralar • Kaynağın önemi ve işlevini açıklar • Alıcı önemi ve işlevini açıklar • İleti önemi ve işlevini açıklar • Geribildirim önemi ve işlevini açıklar • Kanal önemi ve işlevini açıklar Kodlama önemi ve işlevini açıklar • İletişimsizlik konusunu tartışır • anlamsal-semantik iletişimsizliği açıklar • fiziksel İletişimsizlik konusunu açıklar • İletişimsizliği ortadan kaldırma yollarını tartışır • İletişim ve Algı konusunu analiz eder • İletişim Türlerini açıklar-1 • Kullanılan Kanallara-Ortama Göre İletişimin özelliklerini açıklar • Sözlü İletişim (konuşma ve dinleme) • Yazılı İletişim (okuma ve yazma) • Sözlü Olmayan (Sözsüz iletişim) • Yüzyüze- Uzaktan iletişim özelliklerini açıklar • Yüz yüze iletişim Uzaktan İletişim-Araçlı İletişim • İletişim Türlerini açıklar-2 • Görsel-Sessel İletişim özelliklerini açıklar • Görsel İletişim • Sessel İletişim • Görsel ve Sessel İletişim • İletişimin Bağlamına Göre İletişim özelliklerini açıklar • İletişimin amaçlari ve işlevlerini ifade eder • İnsanlar Arasında İlişki Kurma İşlevinini açıklar • Toplumsallaştırma İşlevini açıklar • İletişimin Tanımı • Genel iletişim hakkında bilgi • İletişimin işlevleri • İletişimin Unsurları • Kaynak • Alıcı • İleti • Geribildirim • Kanal • Kodlama • İletişim-İletişimsizlik • İletişimsizliğin nedenleri • İletişimsizliği aşma yolları • İletişim Algı İlişkisi • Kullanılan Kanallara-Ortama Göre İletişimin • Yüzyüze- Uzaktan iletişim • Görsel-Sessel İletişim • İletişimin Bağlamına Göre İletişim • İletişimin amaçlari ve işlevi • İnsanlar Arasında İlişki Kurma İşlevi • Toplumsallaştırma İşlevi -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
9) • Haber Verme İşlevini açıklar • Çevreye Uyum Sağlama İşlevini açıklar • Boş zamanları değerlendirme İşlevini açıklar -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
10) • Kişilerarasi İletişimi analiz eder • Kişilerarası İletişimde Sözlü İletişimin özelliklerini açıklar • Kişilerarası İletişimde Sözsüz İletişimin özelliklerini açıklar -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
11) • Kişilerarasi İletişimi analiz eder • Kişilerarası İletişimde Sözlü İletişimin özelliklerini açıklar • Kişilerarası İletişimde Sözsüz İletişimin özelliklerini açıklar -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
12) • İletişim Engeli Olarak Savunuculuk konusunu tartışır • Savunucu İletişim Ne Zaman Artar ? analiz eder • Savunucu ve Açık İletilişimin Temelinde Yatan Tutumları açıklar -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
13) • Kişilerarasi iletişim çatişmalarin nedenlerini tartışır • Kişilerarasi iletişim çatişmalarin çözüm yollarını tartışır -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
14) • Empati kavramını tanımlar • Empati iletişim ilişkisini analiz eder -Etkili, dinleme, Yazma, konuşma tekniklerini kavrar -Ders Notları: Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010 -İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011 -Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011
15) FİNAL SINAVI

Sources

Course Notes / Textbooks: -Ders Notları- Yrd. Doç. Dr Veli Boztepe
References: -İletişime Giriş Aysel Aziz- Hiperlink Yay.2010
-İletişim Çatışmaları ve Empati-Üstün Dökmen-Sistem Yay.2011
-Beden Dili Otto Schober- Arion Yay.2011

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Outcomes
1) Have sufficient factual and knowledge in communication studies and related fields (Radio –TV)
5) ...are able to work effectively as a member of a team as well as exercising self-management anda are able to take responsibility.
6) Are able to complete the task as well as working under supervision with some autonomy
8) Communicate effectively in oral and written form as well as understanding professional documents written in a foreign language
9) ...have professional and ethical responsibility.

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Have sufficient factual and knowledge in communication studies and related fields (Radio –TV) 5
5) ...are able to work effectively as a member of a team as well as exercising self-management anda are able to take responsibility. 2
6) Are able to complete the task as well as working under supervision with some autonomy 3
8) Communicate effectively in oral and written form as well as understanding professional documents written in a foreign language 2
9) ...have professional and ethical responsibility. 3

Learning Activity and Teaching Methods

Lesson
Reading

Assessment & Grading Methods and Criteria

Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing)

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Final 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 3 42
Study Hours Out of Class 14 7 98
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 142