CGE429 Child and CrimeIstanbul Okan UniversityDegree Programs Child DevelopmentGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Child Development
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: CGE429
Course Name: Child and Crime
Course Semester: Fall
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 0 2 3
Language of instruction: TR
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Department/Faculty/University
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi MERVE DUYSAK
Course Lecturer(s): Dr.Öğr.Üyesi MERVE DUYSAK
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: At the end of this course, the student knows the functioning of the child justice system in our country, the functioning of the system related to children who are dragged into crime within the justice system, victim witnesses and protection, and know their professional roles and responsibilities and define their roles and responsibilities as child developers in the justice system. is aimed to gain the skill..
Course Content: Child justice system legislation, crime theories, children dragged into crime, children who are victims of crime and children in need of protection, institutions and professions in child justice system, functioning of child justice system.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Students will know the international and national legislation about the juvenile justice system.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) From crime theories; know psychological crime theories, crime theories as learned behavior, social disorder and ecological crime theories
2) Will be able to define the reasons of children who are dragged into crime and the problems in the development process,
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) Justice system and features of the juvenile justice system - Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
2) Child Rights Agreement and Other Agreements Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
3) Child Protection Law and National Legislation Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
4) Turkish Juvenile Justice System Institutions, Professions and Functioning Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
5) Crime Theories Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
6) Children Dragged into Crime Çocuk adalet sistemi mevzuatı, suç teorileri, suça sürüklenen çocuklar, suç mağduru çocuklar ve korunmaya muhtaç çocuklar, çocuk adalet sistemindeki kurumlar ve meslekler, çocuk adalet sisteminin işleyişi. Kaynaklar - Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
7) Children Dragged into Crime and Decision Decisions Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
8) MIDTERM Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
9) Principles of multidisciplinary work with children who have been involved in crime Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
10) Victims, Witnesses and Children in Need of Protection Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
11) Support Systems, Professional Roles and Responsibilities Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankar
12) Victims, Witnesses and Children in Need of Protection Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
13) Children Dragged into Crime and Decision Decisions Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara
14) FINAL EXAM Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara

Sources

Course Notes / Textbooks: sunumlar, makaleler
References: - Balo,YS. (2005). Çocuk Ceza Hukuku, Adalet Yayınları, Ankara?- Dolu,O. (2011).Suç Teorileri, Seçkin Yayınları, Ankara?- Topaloğlu,M. (2010).Türk Hukukunda Çocuklar Özgü Güvenlik Tedbirleri, Legal Yayınları, İstanbul.?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Tanımlar 1,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Polat, O.(2007). Çocuk İstismarı Önleme ve Rehabilitasyon 2,Seçkin Yayınları, Ankara. ?- Dönmezer,S.(2005) Çocuklar suç ? Ceza, seçkin Yayınları, Ankara

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

2

3

Program Outcomes
1) Have knowledge of children's development, learning characteristics and difficulties.
2) It acquires basic and updated theoretical and practical knowledge in child development by using the necessary teaching and learning tools and resources.
3) It has the knowledge of evaluating and interpreting the correctness, reliability and validity of information about child development.
4) In the field of child development, interprets and evaluates evidence-based data, using advanced knowledge and skills, covering areas of physical-motor, cognitive, language, social-emotional, sensory development, for children with normal and abnormal development by observing ethical values. develops solutions and makes team work.
5) In the field of child development, it has the ability to produce different solutions with a evidence-based approach to problem situations for children with normal and abnormal development.
6) Responsible for trans-disciplinary work in the field of child development and fulfill its duty effectively.
7) Introduces the theoretical and practical advanced knowledge acquired in the field of child development, shows the generations and the learning.
8) Vocational projects, researches and activities plans, practices and processes are evaluated and evaluated for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
9) It informs the related persons and institutions about the issues related to the field of child development and shares suggestions of solutions for problems and problems with active and qualified experts by supporting quantitative and qualitative support.
10) Evaluates its knowledge with a critical approach, determines its own learning needs and directs its learning
11) Develops a positive attitude towards lifelong learning by using the ways of reaching information effectively.
12) Quality management and processes, including infants, children and families, have sufficient awareness of individual, environmental protection and occupational safety, act and participate in these processes.

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Have knowledge of children's development, learning characteristics and difficulties.
2) It acquires basic and updated theoretical and practical knowledge in child development by using the necessary teaching and learning tools and resources.
3) It has the knowledge of evaluating and interpreting the correctness, reliability and validity of information about child development.
4) In the field of child development, interprets and evaluates evidence-based data, using advanced knowledge and skills, covering areas of physical-motor, cognitive, language, social-emotional, sensory development, for children with normal and abnormal development by observing ethical values. develops solutions and makes team work.
5) In the field of child development, it has the ability to produce different solutions with a evidence-based approach to problem situations for children with normal and abnormal development.
6) Responsible for trans-disciplinary work in the field of child development and fulfill its duty effectively.
7) Introduces the theoretical and practical advanced knowledge acquired in the field of child development, shows the generations and the learning.
8) Vocational projects, researches and activities plans, practices and processes are evaluated and evaluated for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
9) It informs the related persons and institutions about the issues related to the field of child development and shares suggestions of solutions for problems and problems with active and qualified experts by supporting quantitative and qualitative support.
10) Evaluates its knowledge with a critical approach, determines its own learning needs and directs its learning
11) Develops a positive attitude towards lifelong learning by using the ways of reaching information effectively.
12) Quality management and processes, including infants, children and families, have sufficient awareness of individual, environmental protection and occupational safety, act and participate in these processes.

Learning Activity and Teaching Methods

Assessment & Grading Methods and Criteria

Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing)
Homework

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Final 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 2 28
Study Hours Out of Class 10 2 20
Presentations / Seminar 10 2 20
Homework Assignments 10 2 20
Midterms 1 2 2
Final 1 2 2
Total Workload 92