E-MBA521 E-Ticaretİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (YL) (Tezsiz) (Uzaktan Öğretim)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: E-MBA521
Ders İsmi: E-Ticaret
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TOPÇUOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. HAVVA KOÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı; öğrencilerin, firmaların neden kendi ülke sınırları dışında yatırım yaptıklarını, yabancı pazarlardaki faaliyetlerinin nasıl şekillendiğini, yabancı pazarlara giriş stratejilerinin neler olduğunu, bu pazarlarda is yapabilmenin temel koşullarını ve küresel rekabetin temel dinamiklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste, dijital dünya ve e-ticaretin tanıtımı, e-ticaret yapma sebepleri, e-ticaret türleri, e-ticarette planlama ve e-pazarlama konularına değinilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Uluslararası pazarlama yonetiminde e-pazarlamanın temellerini anlamak • Online ve mobil teknolojilerle değişen pazarlama ortamını anlamak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Pazarla iletişim içinde e-pazarlamanın rolünü anlamak • E-ticaret girişimi için stratejik planlama yapmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • E-pazarlama yönetiminde bilgi ve deneyim kazanmak
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Temel terimlerin tanımlanması • Final projesinin tanıtılması • Gerekli okuma kitapları hakkında bilgi verme • Ek kaynakları tanıtma
2) • E-pazarlamanın bölümlerini anlama • Off-line iletişim kanallarıyla ilişkisini anlama • E-ticaret ve e-iş ayrımını tanımlama • E-ticaret teknolojisinin benzersiz özelliklerinin tanımlanması, işe etkisinin tartışılması • Web 2.0 uygulamalarını tanıma • En önemli e-ticaret türlerini öğrenme • E-ticaretin temelleri ve büyümesini tartışma • Final yerine geçecek bitirme projesine hazırlık
3) • E-pazarlamada segmentasyon, hedefleme ve konumlandırma • Alıcı davranışlarını anlama • Pazarları anlamak • Satın alma davranışı ve pazar araştırması için doğru yöntemlerin seçilmesi
4) • Pazar araştırmasının tanımlanması • Pazar araştırmasını anlamak • Pazar araştırması süreci • Pazarlama İstihbaratı ve Bilgi Sistemi (MIIS)
5) • Talep olgunlaştırmanın öğrenilmesi • İçerik pazarlamasının öğrenilmesi • On-line ortamda talep yaratma stratejilerinin anlaşılması • Persona ve bloğun önemi
6) • Arama Motoru Optimizasyonunun (SEO) temellerini anlamak • Site tasarımında ve güncellemeler esnasında sayfa üstü SEO’nun (on-page SEO) önemi • Sayfa dışı SEO’nun önemi • Sitenin kullanılabilirliğinin temellerini anlamak
7) • Pazarlama ve marka oluşturmada etkili web sitesi kurma ve yönetme • Dijital pazarlama stratejilerini anlama • Web sitesi kurma işinin planlanma sürecini anlama • İçerik ve tasarımda dikkat edilmesi gereken noktaların öğrenilmesi • Site trafiği ölçme yöntemlerini öğrenme
8) vize sınavı
9) • E-ticaret sitesi donanımı için en uygun yolu seçmede önemli konular • Web sitesi performanısnı geliştirecek ek araçları belirleme • Mobil web sitesi ve uygulamaları geliştirme ile ilgili önemli konular Final projesinin ilk taslağını sunma Kitabın 9. ve 11. bölümlerini okuma
10) • E-ticaret iş modelleri • Önemli b2c iş modelleri • Önemli b2b iş modelleri • E-ticaret işi nasıl değiştiriyor: Strateji, yapı ve süreçler • Sosyal, mobil ve lokal pazarlama ilişkisi Final projesine çalışmaya devam
11) • Online perakende sektörü • Online firmaların yaşayabilirliğini analiz etme • E-tailing İş Modelleri • E-ticaret sitelerinde başarılı olmanın yolları • Ürün sayfası • Navigasyon • Ödeme sürecinin kolaylaştırılması • Teslimatla ilgili önemli konular • Tüketicinin Korunması Hakkındaki mevzuat Kitabın 11. bölümünün okunması
12) • B2B e-ticaretin artan önemi • B2B e-ticaretteki trendler • Önemli B2B web siteleri • Firmalar için en uygun B2B epazaryerlerini seçimi • B2B web sitelerine üyelikte uygulanan devlet yardımları Due: Final Projesinin birinci taslağının inceleme için teslimi Kitabın 10. bölümünü okuma
13) • Sosyal medyanın e-pazarlamadaki rolü • Mobil pazarlamanın özellikleri • Sosyal medyada kullanılabilecek formatlar • Sosyal medya içerik türleri • Sosyal medya periyodik içerik planlama • Sosyal ağlardaki reklam ve tanıtım yöntemlerini kullanma İncelenen Final Projesi taslaklarının geri verilmesi Kitabın 8. bölümünün okunması
14) • Dönem projelerinin sunumları gerçekleştirilir
15) Final Sınavı Final sınavına çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E-Ticaret
Zeynep İyiler
İSO Yayını, 2015
Diğer Kaynaklar: E-Ticaret
Zeynep İyiler
İSO Yayını, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması
6) mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek 4
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak 3
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması 3
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma 4
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması 3
6) mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme 4
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100