PSI344 Personality Theories IIIstanbul Okan UniversityDegree Programs PsychologyGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Psychology
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: PSI344
Course Name: Personality Theories II
Course Semester: Spring
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
3 0 3 6
Language of instruction:
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Common Pool
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi ECE TUNCAY SENLET
Course Lecturer(s): BEGÜM İPEKÇİ
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: The course evaluates the concept of personality, theories and theorists.
Course Content: Students will have theoretical knowledge about the concept of personality and the approaches of major theorists to personality development.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Students have a basic and comparative knowledge about the related theories.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) Dersi tanıtmak Dersten beklentileri aktarmak
2) • Kişilik tanımını sunmak • Kişilik araştırma yöntemlerini açıklamak • Kişilik değerlendirme ölçütlerini tanıtmak
3) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
4) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
5) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
6) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
7) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
8) Öğrenci değerlendirmesi
9) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
10) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
11) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
12) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
13) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
14) • Kişilik kuramcısını tanıtmak • Kuramcının kişiliğe özgü kavramlarını ve kişilik gelişimi konusuna yaklaşımını açıklamak
15) Genel değerlendirme

Sources

Course Notes / Textbooks: Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
References: Yazgan İnan, B., & Yerlikaya, E.E. (2008). Kişilik Kuramları, Beşinci Baskı. Ankara: Pegem Akademi.

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

Program Outcomes
1) Graduates acquire profound knowledge about the basic theories of psychology and gain the ability to use this equipment effectively on the field
2) With the readings and discussions included in the department courses, our students graduate as individuals who can think critically, question and express their opinion in the professional and social fields.
3) Graduates gain a strong background in research and practice with the methodology education they receive.
4) Since thirty percent of the courses are taught in English, our graduates acquire a proficiency in reading, speaking and writing in English.
5) Students graduate as individuals who are able to follow and willing to contribute to the developments in the field.
6) Students will graduate with the awareness of the ethical concerns that are crucial to have while working in the field and in academia.

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Graduates acquire profound knowledge about the basic theories of psychology and gain the ability to use this equipment effectively on the field
2) With the readings and discussions included in the department courses, our students graduate as individuals who can think critically, question and express their opinion in the professional and social fields.
3) Graduates gain a strong background in research and practice with the methodology education they receive.
4) Since thirty percent of the courses are taught in English, our graduates acquire a proficiency in reading, speaking and writing in English.
5) Students graduate as individuals who are able to follow and willing to contribute to the developments in the field.
6) Students will graduate with the awareness of the ethical concerns that are crucial to have while working in the field and in academia.

Learning Activity and Teaching Methods

Assessment & Grading Methods and Criteria

Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing)
Presentation
Reporting

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Project 1 % 25
Midterms 1 % 25
Final 1 % 50
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 50
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 50
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 16 3 48
Study Hours Out of Class 14 3 42
Presentations / Seminar 14 1 14
Project 3 12 36
Homework Assignments 3 12 36
Midterms 1 3 3
Final 1 3 3
Total Workload 182