Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müfredat.
• Pazarlama iletişimini açıklayın.
• Pazarlama iletişiminin bölümlerini açıklayın.
• E-iş tanımlayın.
• e-işin bölümlerini açıklayın.
• İş dünyası ve kar amacı gütmeyen kuruluşlar arasındaki farkları analiz edin.
• Üretim faktörlerini tanımlamak ve tanımlamak.
• Günümüz iş gücünün ve işin doğasının nasıl değiştiğini açıklayın. |
Müfredat'ı inceleyin.
1. ve 2. bölümleri okuyun. Örnek olayları bölümlerin sonunda okuyun ve sınıfta tartışmaya hazır olun. |
2) |
• Pazarlama iletişimi karmasının içeriğini açıklayın.
• Pazarlama iletişim planını belirleyin.
• İletişim teorisini tanımlayın.
• Final Sınıfı Projesi ve Sunumunu tartışın.
• Pazarlama iletişimi karışımını açıklar.
• Pazarlama iletişim planını açıklar.
• SOSTAC'ı tanımlayın. (durum, hedefler, strateji, eylemler, kontrol)
• 3 milyonu tanımla (erkekler, para, dakika / saat)
• İletişim teorisini açıklar.
• Bir, iki ve çok adımlı iletişim teorilerini açıklar.
• Evlat edinme modelini tanımlayın.
• Nihai proje için kullanılacak şablonu tanımlayın (Türkiye Cumhuriyeti, Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Kalkınma Örgütü-KOSGEB tarafından geliştirilen stratejik bir iş planı). |
Ödev: Final sınavında sunulacak ürünü ve şirketi seçin.
Stratejik iş planını gözden geçirin. |
3) |
• Satın alma davranışını tanımlayın.
• Piyasaları açıklayın.
• Pazar araştırmasını açıklayın.
Ajansları açıklayın.
• Satın alma davranışı ve pazar araştırması için doğru stratejiyi analiz edin. Hedef pazar ve satın alma davranışını analiz edin.
• Satın alma durumu türlerini sınıflandırın.
• Endüstriyel ve tüketici alıcıları tartışın.
• Satın alma sürecinde rolleri açıklayın.
• Satın alma sürecini açıklayın.
• Motivasyonu ve Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisini tartışın.
• Pazar araştırmasını tanımlayın.
• Araştırma türlerini listeler. (birincil, ikincil, nicel, nitel)
• Pazar araştırması sürecini açıklayın.
• Pazarlama İstihbaratı ve Bilgi Sistemini (MIIS) tanımlayın.
• Ajansları tanımlayın.
• Ajans seçim sürecini analiz etmek. |
Final projesine devam et. |
4) |
• Medya türlerini sınıflandırın.
• Değişen iletişim ortamını açıklar.
• Uluslararası pazarlama iletişiminin özelliklerini açıklar.
• Medya türlerini yönetmeyi tartışın
• Uluslararası pazarlama iletişimini yönetmeyi tartışın. Medya türlerini sıralayın.
• Medya sözlüğünü açıklayın.
• Medya seçimini açıklar.
• Medya planlamasının aşamalarını sınıflandırmak.
• Değişen iletişim ortamını analiz edin.
• PESTLE analizini açıklayın.
• Piyasaların küreselleşmesini tanımlayın.
• Küresel zorlukları açıklayın.
• Stratejik global seçenekleri listeleyin. |
Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış. |
5) |
• Kurumsal kimliğin rolünü ve önemini açıklayın.
• Kurumsal kimliğin farklı uygulamalarını tartışın.
• Satış ve satış yönetimini açıklar.
• Reklamcılığın rolünü açıklayın. Kurumsal kimliği tanımlayın.
• Kurumsal imajı tanımlayın.
• Kurumsal kimlik karışımını tanımlayın.
• Satışı açıklayın.
• Satış elemanlarını ve organizasyon türlerini listeler.
• Satış gücü yönetimini tanımlayın.
• Gelişen satış becerilerini analiz edin.
• Bir reklam kampanyasını yönetmeyi açıklayın.
• Bir reklam kampanyasının stratejisini tartışın. |
Şirketi ziyaret et. |
6) |
• SINAV I.
• Satış promosyonunu açıklayın.
• Doğrudan pazarlamayı açıklar.
• Tanıtım ve halkla ilişkileri açıklayın. Satış promosyonlarını açıklayın.
• Satış promosyonlarının kategorilerini sınıflandırın.
• Promosyonların kullanımını yönlendiren faktörleri listeleyin.
• Satış promosyonlarının hedeflerini analiz edin.
• Doğrudan pazarlamayı açıklar.
• Veri tabanı pazarlamasını açıklayın.
• Doğrudan bir posta kampanyası planladığını göstermek. |
yok. |
7) |
• Sponsorluğun rolünü ve önemini tanımlayın.
• Fuarları / fuarları nasıl yöneteceğinizi açıklayın.
• Sergilerin rolünü ve önemini açıklayın.
• Ambalajlamanın pazarlama iletişimindeki rolünü ve önemini açıklamak.
• Nihai proje hazırlığını gösterin. Sponsorluğu açıklayın.
• Sponsorluk kapsamını ve türlerini tartışın.
• Sponsorluğun avantajlarını listeleyin.
• Bir sponsorluk programının nasıl yürütüleceğini açıklayın.
• Bir serginin nasıl planlanacağını belirleyin.
• Sergi hedeflerini listeleyin.
• Sergilerin kontrol listesini gösterin.
• Ölçülebilir kriterleri belirleyin.
• Ambalajın önemini açıklayın.
• Bir paketin fonksiyonlarını listeleyin.
• Ambalajın iletişim fonksiyonlarını açıklar. |
Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış. |
8) |
• Mağazacılık yapmayı açıklayın.
• Ağız kelimesini tanımlayın.
• E-pazarlamayı açıklayın.
• Bu araçların en uygun şekilde kullanılmasının önemini açıklayınız.
• Mağazacılık araçlarını listeler.
• Mağazacılık tekniklerini sınıflandırın.
• Ağızdan çıkan kelimeleri tartışan cihazları tartışın.
• Bir müşteri hizmetleri programı geliştirmenin 10 aşamasını analiz edin. |
Final projesinin ilk taslağını gönderin. |
9) |
• E-ticareti açıklayın ve bunun e-ticaretten ne kadar farklı olduğunu açıklayın.
• E-ticaret teknolojisinin benzersiz özelliklerini tanımlayın ve açıklayın ve işletme önemini tartışın.
• Web 2.0 uygulamalarını açıklar.
• Başlıca e-ticaret türlerini listeleyin.
• E-ticaretin kökenlerini ve büyümesini tartışın.
• E-ticaretin ilk yıllarından günümüze evrimini açıklayın.
• E-ticaretin geleceğini tanımlayacak faktörleri belirleyin.
• E-ticaret çalışmasının altında yatan ana temaları tartışın.
• E-ticarete katkıda bulunan başlıca akademik disiplinleri sınıflandırın. |
İnternette arama yapın ve bir ihracat şirketi bulun, web sitesini değerlendirin ve düşüncelerinizi gönderin. |
10) |
• Bir e-ticaret varlığı geliştirmek için sorular sorulmalı ve cevaplandırılmalı ve adımlar atılmalıdır.
• Bir e-ticaret varlığı oluşturmada izlenmesi gereken süreci açıklayın.
• Site geliştirme ve / veya barındırma dış kaynak bulma kararını çevreleyen ana konuları listeleyin.
• Web sunucusu ve e-ticaret satıcı sunucusu yazılımı seçiminde göz önünde bulundurulacak önemli noktaları belirleyin ve ifade edin. Bir e-ticaret sitesi için en uygun donanımı seçerken ortaya çıkan sorunları açıklayın.
• Web sitesi performansını artırabilecek ek araçları tartışın.
• Mobil bir web sitesi geliştirmek ve mobil uygulamalar oluşturmak için gereken önemli hususları açıklayın. |
Araştırmaya devam et ve final projesinde çalış. |
11) |
• Geleneksel ödeme sistemlerinin özelliklerini açıklar.
• Bugün kullanılan başlıca e-ticaret ödeme sistemlerini tanımlayın.
• Elektronik fatura sunum ve ödeme sistemlerinin özelliklerini ve işlevlerini açıklayın.
• E-ticaret iş modellerinin temel bileşenlerini tanımlayın.
• Başlıca B2C iş modellerini tanımlayın.
• Başlıca B2B iş modellerini tanımlayın.
• E-ticarete uygulanabilir temel iş kavramlarını ve stratejilerini açıklayın.
• Geleneksel çevrimiçi pazarlama ile yeni sosyal-mobil-yerel pazarlama platformları arasındaki farkı analiz edin.
• Sosyal, yerel ve mobil pazarlamanın boyutunu ve büyümesini tanımlayın.
• Sosyal, mobil ve yerel pazarlama arasındaki ilişkileri tartışın. E-ticaret İş Modellerini açıklayın.
• Büyük İşletmeler Arası Tüketici (B2C) İş Modellerini listeleyin.
• Başlıca İşletmeler Arası (B2B) İş Modellerini listeleyin.
• E-ticaretin İşletmeyi Nasıl Değiştirdiğini Analiz Etme: Strateji, Yapı ve Süreç.
• Geleneksel çevrimiçi pazarlama ile yeni sosyal-mobil-yerel pazarlama platformları arasındaki farkı tartışın.
• Sosyal, mobil ve yerel pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayın.
• Facebook, Twitter ve Pinterest gibi sosyal pazarlama platformlarının pazarlama yeteneklerini tartışın.
• Uygulama içi ve uygulama içi pazarlama dahil, mobil pazarlama kampanyasının temel unsurlarını belirleyin. |
Due: Nihai Projenin İkinci Taslağı. |
12) |
• Çevrimiçi perakende sektörünün bugün faaliyet gösterdiği ortamı tanımlayın.
• Bir çevrimiçi firmanın ekonomik uygulanabilirliğini analiz etmek.
• Farklı çevrimiçi perakendecilerin karşılaştığı zorlukları belirleyin.
• Çevrimiçi hizmet sektörünün temel özelliklerini tanımlayın.
• Çevrimiçi finansal hizmetler sektöründe yer alan eğilimleri tartışın.
• Bugün online seyahat hizmetleri endüstrisindeki ana trendleri tanımlayın.
• Çevrimiçi kariyer hizmetleri endüstrisindeki mevcut eğilimleri tanımlayın. Çevrimiçi Perakende Sektörünü açıklayın.
• Çevrimiçi Firmaların Uygulanabilirliğini Analiz Edin.
• E-tailing İş Modellerini sınıflandırın.
• B2B ticaretini tanımlayın ve kapsamını ve tarihçesini açıklayın.
• Satın alma sürecini, tedarik zincirini ve işbirlikçi ticareti açıklayın.
• Başlıca B2B ticaret türlerini tanımlayın: Net pazarlar ve özel endüstriyel ağlar.
• E-ticaret ve Tedarik Zinciri Yönetimi'ni açıklar. |
Ev ödevi: “Disney XD TV: Erkeklere Pazarlama”, sf. 370. Davayı okuyun ve bir sonraki sınıf oturumunda tartışılacak soruları cevaplayın. |
13) |
• E-posta pazarlamasını açıklayın.
• Uluslararası ticarette potansiyel iş ortakları bulmak için interneti nasıl kullanacağınızı belirleyin.
• Alıcı / satıcı bilgilerini bulmak için interneti nasıl arayacağınızı açıklayın.
• Etkili işletme e-postalarının nasıl yazılacağını açıklayın. E-posta pazarlamasını tanımlayın.
• Etkili e-posta pazarlamasının bileşenlerini listeleyin.
• Tasarım ve içeriği analiz edin.
• Yazmayı açıklayın.
• Açılış sayfalarının nasıl hazırlanacağını açıklayın. |
Uluslararası ticaret sitelerinde arama yapın ve haftaya gönderin. |
14) |
• Arama motoru pazarlamasını açıklar.
• Arama Motoru Optimizasyonunu açıklayın.
• SEO için web sitesi tasarımı ve içeriğini tanımlayın.
• Etkili bağlantıların nasıl oluşturulacağını belirleyin. Arama motorlarının pazarlamadaki rolünü ve önemini açıklayın (SEM).
• Arama Motoru Optimizasyonu tanımlayın.
• Arama Motoru Pazarlamasını tanımlayın.
• SEO ve SEM için web sitesi tasarımını açıklayın. |
Final Projesinin Düzenlenmesi ve Revizyonu. |
15) |
Bitirme projesi.
• Son Sunum. Gerçek veya kurgusal bir şirket için bir web sitesinin nasıl geliştirileceğini açıklayın. |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|