Course Objectives: |
The aim of this course is to make the history of the three major religions, the history of the Middle East region, which is the scene of many important conflicts in the history, from the end of the Ottoman Empire and the continuation of the two world wars between Britain and France and the continuation of the conflict between the Arab and Israeli conflicts. it is to examine. |
Course Content: |
Historical origins of Middle Eastern society and culture; ecological, cultural and socioeconomic diversity, political history of the modern Middle East and integration of the region to the world economy and global power balance; colonial donemi, mass politics, nationalism, and the construction of the nation-state, citizenship, development, and Turkey, in addition to gender issues, Iran, Syria, Iraq, Egypt, Israel, the Gulf countries and Saudi Arabia as today from the 19th century, the Middle East countries comparative foreign and domestic policy dates. |
Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction to the course, Introduction to the course and basic concepts |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
2) |
History of Modern Middle East 1 |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi
|
3) |
History of Modern Middle East 2 |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi
|
4) |
Political life |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
5) |
Economic relations |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
6) |
Social structures |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
7) |
Ethnic groups |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
8) |
Midterm |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi
|
9) |
Daily life |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
10) |
Gender |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
11) |
Orientalism |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
12) |
Basic cultural concepts |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
13) |
Art |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi |
14) |
Student presentations |
Bozarslan, Hamit,Ortadoğu'nun Siyasal Sosyolojisi: Arap İsyanlarından Önce ve Sonra. İstanbul: İletişim, 2016
Cleveland, William L. Modern Orta Doğu Tarihi
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Gains the ability to interpret social developments with the theoretical knowledge that is acquired and a critical perspective. |
5 |
2) |
Has knowledge about other disciplines and is open to lifelong learning to be able to success interdisciplinary work. |
5 |
3) |
Has the ability to observe social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement while conducting research in the field. |
5 |
4) |
Graduates with a good knowledge of at least one foreign language and one foreign language at the entry level. |
|
5) |
Gains a professional perspective with good observation ability and empathy. |
|
6) |
Gains the ability to collect local, national and international data and conduct research in the field of social science. |
|
7) |
Can make explanations to expert or non-expert audiences about their field or social issues, inform them and convey their thoughts, problems and solutions clearly in written and oral form. |
|
8) |
Adopts various internship programs and applied studies. |
|
9) |
Gains knowledge to work as a researcher, consultant or expert in the public or private sector. |
|
10) |
Complies with the ethical rules accepted and encouraged by TÜBİTAK, YÖK and TÜBA and universal science within the context of research, and education. |
|