Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Bilgi Sosyolojisi Disiplinine Giriş |
Syllabus |
2) |
Theories of Knowledge Sociology |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
3) |
Information Concept and Information Types |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
4) |
Information and Social Structure Interaction |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
5) |
Knowledge in Traditional Society |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
6) |
Knowledge in Modern and Post-Modern Society |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
7) |
Characteristics of the Information Age |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
8) |
GENERAL EVALUATION |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
9) |
MIDTERM |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
10) |
Knowledge Economy |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
11) |
Information Management |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
12) |
Information Technologies and Their Effects on Work Life |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
13) |
Information Worker and Working Conditions |
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul. |
14) |
Social Problems of the Information Age |
|
Course Notes / Textbooks: |
ARMAĞAN, İbrahim (1974); Bilgi ve Toplum-1: Bilgi Sosyolojisine Giriş, Otağ Matbaası, İstanbul.
BARNES, Barry (1990); Bilimsel Bilginin Sosyolojisi, Vadi Yayınları, Ankara.
BERGER, P. L. ve LUCKMANN, T. (2008); Gerçekliğin Sosyal İnşası: Bir Bilgi Sosyolojisi İncelemesi, (Çev.: Vefa Saygın Öğütle), Paradigma Yayınları, İstanbul.
HEKMAN, Susan (1999); Bilgi Sosyolojisi ve Hermeneutik, Paradigma Yayınları, İstanbul.
McCARTHY, E. Doyle (2002); Bilgi Kültürü: Yeni Bilgi Sosyolojisi, (Çev.: A. Figen Yılmaz), Çivi Yazıları, İstanbul.
|
References: |
McCARTHY, E. Doyle (2002); Bilgi Kültürü: Yeni Bilgi Sosyolojisi, (Çev.: A. Figen Yılmaz), Çivi Yazıları, İstanbul. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Gains the ability to interpret social developments with the theoretical knowledge that is acquired and a critical perspective. |
5 |
2) |
Has knowledge about other disciplines and is open to lifelong learning to be able to success interdisciplinary work. |
5 |
3) |
Has the ability to observe social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement while conducting research in the field. |
|
4) |
Graduates with a good knowledge of at least one foreign language and one foreign language at the entry level. |
|
5) |
Gains a professional perspective with good observation ability and empathy. |
|
6) |
Gains the ability to collect local, national and international data and conduct research in the field of social science. |
|
7) |
Can make explanations to expert or non-expert audiences about their field or social issues, inform them and convey their thoughts, problems and solutions clearly in written and oral form. |
|
8) |
Adopts various internship programs and applied studies. |
|
9) |
Gains knowledge to work as a researcher, consultant or expert in the public or private sector. |
|
10) |
Complies with the ethical rules accepted and encouraged by TÜBİTAK, YÖK and TÜBA and universal science within the context of research, and education. |
|