Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction |
Dispersion, meeting and organization |
2) |
Globalization: Theoretical Framework |
Friedman, Jonathan (1999): Küresel Sistem, Küreselleşme ve Modernliğin Parametreleri. İstanbul: Vadi
Robertson, Roland (1999): Glokalleşme: Zaman-Mekân ve Homojenlik-Heterojenlik.
İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları |
3) |
Global Culture I |
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı
Bölüm II: Küresel Modernlik, 54-108
&
Bölüm III: Küresel Kültür: Hayaller, Kâbuslar ve Şüphecilik.109-156 |
4) |
Global Culture II |
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür.
Bölüm IV: Yersiz –Yurtsuzlaşma: Küreselleşmenin Kültürel Durumu. Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı, 157-217
|
5) |
Cosmopolitanism: Theories and Identities |
Tomlinson, John (2013): Küreselleşme ve Kültür.
Bölüm VI: Kozmopolitanizm Olasılığı. Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı, 261-297 |
6) |
Identity, Difference and Otherness I: FOREIGN / IMMIGRANT |
Alfred Schütz (2016):Yabancı. Bir Sosyal Psikoloji makalesi
Robert E. Park (2016): İnsan Göçü ve Marjinal İnsan.
Georg Simmel (2016): Yabancı.
Der. Levent Ünsaldı (2016): Yabancı- Bir İlişki Biçimi Olarak Ötekilik. Ankara: Heretik. |
7) |
Midterm |
All documents |
8) |
Identity, Difference and Otherness II: ORIENTALISM |
Binder, Leonard (1999): Oryantalizmin Yapısökümü. İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları
Mutman, Mahmut (1999): “Oryantalizmin Gölgesi Altında. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 25-69.
Meyda Yeğenoğlu (1999): Peçeli Fanteziler: Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 107-159 |
9) |
Identity, Difference and Otherness II: ORIENTALISM |
Binder, Leonard (1999): Oryantalizmin Yapısökümü. İçinde: Abdullah Topçuoğlu & Yasin Aktay (1999): Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm. İstanbul: Vadi Yayınları
Mutman, Mahmut (1999): “Oryantalizmin Gölgesi Altında. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 25-69.
Meyda Yeğenoğlu (1999): Peçeli Fanteziler: Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark. Oryantalizm, Hegemonya ve Kültürel Fark. İstanbul. İletişim, 107-159 |
10) |
GLOBAL EUROPE II: Fascism, Islamophobia, Charlie Hebdo, Discrimination, Racism |
Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): ‘Faşizm, Irkçılık, Ayrımcılık’ için girizgâh
Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): Çokkültürcü AB’ye n’oldu, n’oluyor?’
İçinde: Der. Sibel Özbudun & Temel Demirer (2016): Faşizm, Irkçılık ve Ayrımcılık Yazıları. Ankara: Ütopya
Nilüfer Göle (2015): İslama ‘Girmek yasak’. Gündelik Yaşamda Avrupalı Müslümanlar. İstanbul: Metis, 35-63 |
11) |
Spring break |
Spring break |
12) |
FILM: COMPETITIONS I:
The encounter of the West and the East
|
Haymatloz ve/veya Babil |
13) |
FİLM: KARŞILAŞTIRMA II:
Global Aşk |
Paradies: Liebe |
14) |
FILM: COMPETITIONS III:
Global Race and Discrimination |
LA Crash |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Gains the ability to interpret social developments with the theoretical knowledge that is acquired and a critical perspective. |
5 |
2) |
Has knowledge about other disciplines and is open to lifelong learning to be able to success interdisciplinary work. |
5 |
3) |
Has the ability to observe social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement while conducting research in the field. |
|
4) |
Graduates with a good knowledge of at least one foreign language and one foreign language at the entry level. |
|
5) |
Gains a professional perspective with good observation ability and empathy. |
|
6) |
Gains the ability to collect local, national and international data and conduct research in the field of social science. |
|
7) |
Can make explanations to expert or non-expert audiences about their field or social issues, inform them and convey their thoughts, problems and solutions clearly in written and oral form. |
|
8) |
Adopts various internship programs and applied studies. |
|
9) |
Gains knowledge to work as a researcher, consultant or expert in the public or private sector. |
|
10) |
Complies with the ethical rules accepted and encouraged by TÜBİTAK, YÖK and TÜBA and universal science within the context of research, and education. |
|