Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction |
• Peter Freund&George Martin, Otomobilinin Ekolojisi,1996.(1-106s)
• VandanaShiva, Petrol Değil Toprak, 2014, (1-67s.);(125-173)
• Peter Fisk, Sürdürülebilir Büyüme,2010, |
2) |
Emergence of Environmental Sociology
Evolution of Environmental-Society Associations |
SargunA.Tont, Sulak bir Gezegenden Öyküler, Tubitak Yayınları
• Mine Kışlalıoğlu& Fikret Berkes, Çevre ve Ekoloji, 2017, s.117-135. |
3) |
Theoretical Foundations of Environmentalism:
Environmentalism and Ecology |
SargunA.Tont, Sulak bir Gezegenden Öyküler, Tubitak Yayınları
• Mine Kışlalıoğlu& Fikret Berkes, Çevre ve Ekoloji, 2017, s.117-135. |
4) |
Green Political Thought: Eco-Marxism, Eco-Feminism |
SargunA.Tont, Sulak bir Gezegenden Öyküler, Tubitak Yayınları
• Mine Kışlalıoğlu& Fikret Berkes, Çevre ve Ekoloji, 2017, s.117-135. |
5) |
Green Political Thought: Social Ecology, Deep Ecology |
SargunA.Tont, Sulak bir Gezegenden Öyküler, Tubitak Yayınları
• Mine Kışlalıoğlu& Fikret Berkes, Çevre ve Ekoloji, 2017, s.117-135. |
6) |
Basic concepts and an overview of environmental problems |
SargunA.Tont, Sulak bir Gezegenden Öyküler, Tubitak Yayınları
• Mine Kışlalıoğlu& Fikret Berkes, Çevre ve Ekoloji, 2017, s.117-135. |
7) |
Environment and Economy: Sustainable Development |
• Lester R. Brown, Dünyayı Nasıl Tükettik.
• ClivePonting, Dünyanın Yeşil Tarihi, 211-234. |
8) |
Midterm |
|
9) |
Environment and Population
Use nature without consuming it : Solutions |
• Lester R. Brown, Dünyayı Nasıl Tükettik.
• ClivePonting, Dünyanın Yeşil Tarihi, |
10) |
Energy, Dams and Environment |
• Lester R. Brown, Dünyayı Nasıl Tükettik.
• ClivePonting, Dünyanın Yeşil Tarihi, |
11) |
Student Presentations |
• Lester R. Brown, Dünyayı Nasıl Tükettik.
• ClivePonting, Dünyanın Yeşil Tarihi, 211-234. |
12) |
Student Presentations |
• Lester R. Brown, Dünyayı Nasıl Tükettik.
• ClivePonting, Dünyanın Yeşil Tarihi. |
13) |
Student Presentations |
• Lester R. Brown, Dünyayı Nasıl Tükettik.
• ClivePonting, Dünyanın Yeşil Tarihi, 211-234. |
14) |
FINAL EXAM |
• F.WilliamEngdahl, Ölüm Tohumları,2010, (1.2.3.4.5.Kısımlar)
• Toplum ve Çevre, Sosyoloji Derneği,1993.
|
Course Notes / Textbooks: |
• Peter Freund&George Martin, Otomobilinin Ekolojisi,1996.(1-106s)
• VandanaShiva, Petrol Değil Toprak, 2014, (1-67s.);(125-173)
• Peter Fisk, Sürdürülebilir Büyüme,2010, (s.1-101); (s.107-178)
• F.WilliamEngdahl, Ölüm Tohumları,2010, (1.2.3.4.5.Kısımlar)
• Toplum ve Çevre, Sosyoloji Derneği,1993.
|
References: |
• SargunA.Tont, Sulak bir Gezegenden Öyküler, Tubitak Yayınları
• Mine Kışlalıoğlu& Fikret Berkes, Çevre ve Ekoloji, 2017, s.117-135.
• Lester R. Brown, Dünyayı Nasıl Tükettik.
• ClivePonting, Dünyanın Yeşil Tarihi, 211-234. |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Gains the ability to interpret social developments with the theoretical knowledge that is acquired and a critical perspective. |
5 |
2) |
Has knowledge about other disciplines and is open to lifelong learning to be able to success interdisciplinary work. |
|
3) |
Has the ability to observe social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement while conducting research in the field. |
|
4) |
Graduates with a good knowledge of at least one foreign language and one foreign language at the entry level. |
|
5) |
Gains a professional perspective with good observation ability and empathy. |
|
6) |
Gains the ability to collect local, national and international data and conduct research in the field of social science. |
|
7) |
Can make explanations to expert or non-expert audiences about their field or social issues, inform them and convey their thoughts, problems and solutions clearly in written and oral form. |
|
8) |
Adopts various internship programs and applied studies. |
|
9) |
Gains knowledge to work as a researcher, consultant or expert in the public or private sector. |
|
10) |
Complies with the ethical rules accepted and encouraged by TÜBİTAK, YÖK and TÜBA and universal science within the context of research, and education. |
|