MTAR126 Writing Skills-IIIstanbul Okan UniversityDegree Programs Translation and Interpreting (Arabic)General Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Translation and Interpreting (Arabic)
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: MTAR126
Course Name: Writing Skills-II
Course Semester: Spring
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 4 4 6
Language of instruction:
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Compulsory
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Öğr.Gör. SÜLEYMAN SEZER
Course Lecturer(s): Öğr.Gör. MOHAMMED MOAFFAK AL-HASAN
Prof. Dr. NADİR ENGİN UZUN
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: iyi bir iletişimci olmayı hedefleyen öğrencilere kendi dilinin özelliklerini aktarmayı hedefler
Course Content: İletişim ve dil, dilin tanımı ve kapsamı.

Dilin önemi, dil-kültür ilişkisi.

Yazı dili ve özellikleri, yazım kuralları, anlamı karıştırılan sözcükler.

Yazılı anlatım, iyi yazı, sıkça yanlış yazılan sözcükler, sık görülen anlatım bozuklukları, yazma aşamaları, konu, tema, konu sınırlandırma, ana fikir, yardımcı fikir, plan.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
2) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
3) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
4) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
5) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
6) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
7) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
8) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
9) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
10) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
11) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
12) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
13) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
14) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
15) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
16) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
17) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
18) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
19) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
20) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
21) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
22) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
23) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
24) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
25) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
26) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
27) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
28) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
29) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
30) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
31) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
32) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
33) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
34) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
35) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
36) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
37) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
38) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
39) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
Learning Competence
1) Oğrencinin metin oluşturabilmelerini hedefleyerek metnin farklı katmanlarını ayırt etme ve gerekli çözümlemelerin yapma calismalari
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) 1 Anlatım ve anlatımın nitelikleri
2) 2 Sözlü ve yazılı anlatımın dilsel ve anlatımsal farlılıkları
3) 3 Yazılı Anlatımda yazım ve noktalama işaretleri ve önemi
4) 4 Paragraf, paragrafta bütünlük ve tutarlılık
4) 4 Paragraf, paragrafta bütünlük ve tutarlılık
5) 5 Paragraf görevleri ve içerikleri açısından paragraf türleri
6) 6 Yazma sürecinde ana aşamalar: Konu seçimi
7) 7 Yazma sürecinde ana aşamalar: Ön hazırlık ve Konunun sınırlandırılması
8) 8 Yazma sürecinde ana aşamalar: Amaç ve bakış açısını belirleme
9) 9 Yazma sürecinde ana aşamalar: Düşünceleri belli tekniklerle düzenleme ve ayrıntılı plan hazırlama, giriş ve sonuç tümceleri arasında bağlantıyı kurma
10) 10 Yazma sürecinde ana aşamalar: Gözden geçirme ve düzeltme ölçütleri
11) 11 Özet çıkarma teknikleri ve özet kontrol ölçütleri
12) 12 Bilgilendirici metinlerin işlevsel ve yapısal özellikleri
13) 13 Bilgilendirici metinlerin işlevsel ve yapısal özellikleri
14) 14 Yazılı anlatımda dil ve anlatım yanlışları
15) Yazma sürecinde ana aşamalar: Düşünceleri belli tekniklerle düzenleme ve ayrıntılı plan hazırlama, giriş ve sonuç tümceleri arasında bağlantıyı kurma
16) 15 Yazılı anlatımda dil ve anlatım yanlışları

Sources

Course Notes / Textbooks: arapca yazılı anlatı kaynakları muhammad sufı
References: ınternet

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

7

Program Outcomes
1) Graduates are capable of performing the written and oral translation in at least one field of expertise, meeting the existing needs of professional life.
2) Graduates have multilingual communication skills adequate to produce written and oral translations in language categories A, B, and C (language levels according to the European Language Portfolio on a Global Scale; language A at C2 level, language B at B2 level, language/s C at B1 level).
3) Graduates become familiar with the intellectual and cultural traditions in the cultures speaking A, B, and C languages and obtain awareness about behaviors and attitudes specific to such cultures.
4) Graduates analyze the written and oral texts produced in A and B and C languages, and comment on and translate them into the language A or B.
5) Graduates use the contemporary tools and techniques required for the practice of translation, as well as information and communication technologies together with computer hardware and software knowledge required by the field.
6) Graduates possess sufficient knowledge of theoretical and methodological approaches in translation studies to begin graduate studies in the field.
7) Graduates possess sufficient knowledge to evaluate issues related to the education of translators as well as to occupational organizing and ethics within the profession, and to propose, from a social and scientific perspective, solutions to such issues in the various fields in which the need for translation arises.
8) Graduates can perform disciplinary as well as interdisciplinary teamwork.

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Graduates are capable of performing the written and oral translation in at least one field of expertise, meeting the existing needs of professional life. 3
2) Graduates have multilingual communication skills adequate to produce written and oral translations in language categories A, B, and C (language levels according to the European Language Portfolio on a Global Scale; language A at C2 level, language B at B2 level, language/s C at B1 level). 3
3) Graduates become familiar with the intellectual and cultural traditions in the cultures speaking A, B, and C languages and obtain awareness about behaviors and attitudes specific to such cultures. 3
4) Graduates analyze the written and oral texts produced in A and B and C languages, and comment on and translate them into the language A or B. 3
5) Graduates use the contemporary tools and techniques required for the practice of translation, as well as information and communication technologies together with computer hardware and software knowledge required by the field. 3
6) Graduates possess sufficient knowledge of theoretical and methodological approaches in translation studies to begin graduate studies in the field. 3
7) Graduates possess sufficient knowledge to evaluate issues related to the education of translators as well as to occupational organizing and ethics within the profession, and to propose, from a social and scientific perspective, solutions to such issues in the various fields in which the need for translation arises. 3
8) Graduates can perform disciplinary as well as interdisciplinary teamwork. 3

Learning Activity and Teaching Methods

Expression
Brainstorming/ Six tihnking hats

Assessment & Grading Methods and Criteria

Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing)
Homework

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Homework Assignments 1 % 20
Midterms 1 % 30
Final 1 % 50
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 50
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 50
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Workload
Course Hours 11 120
Midterms 1 2
Final 1 2
Total Workload 124