IDEP401 Teaching Practice 1Istanbul Okan UniversityDegree Programs English Language TeachingGeneral Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
English Language Teaching
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

General course introduction information

Course Code: IDEP401
Course Name: Teaching Practice 1
Course Semester: Fall
Course Credits:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 6 5 10
Language of instruction: TR-EN
Course Requisites:
Does the Course Require Work Experience?: Yes
Type of course: Compulsory
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Course Lecturer(s): Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Course Assistants:

Course Objective and Content

Course Objectives: Students are expected to have the following qualifications.
• Recognize the organizational structure of the school.
• Recognize the functioning and teaching of the school with a systematic approach.
• Have information about school management, school jobs and school resources.
• Recognizes other activities in the classroom and school by observation.
• Observes the class method in practice and obtain findings about the profession.
Course Content: The aim of this course is to make teachers work together with teachers and students during the preparation of teacher candidates. The school experience consists of planned observations and activities aimed at introducing many tasks. These observations and activities take place as a School Experience as a one-hour seminar and four hours as a school activity. These activities; observing a day at the school and the teacher, how the teacher organizes a lesson, dividing the lesson into stages, teaching methods and techniques, using what kind of activities,

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının öğretmenliğe hazırlanmaları sırasında öğretmen ve öğrencilerle birlikte uygulama çalışmaları yapmalarıdır. Okul deneyimi, öğretmenlik mesleğini oluşturan birçok görevi, öğretmen adaylarına tanıtma amacına yönelik planlı gözlem ve etkinliklerden oluşmaktadır. Bu gözlem ve etkinlikler Okul Deneyimi olarak haftada bir saat seminer ve dört saat okuldaki etkinlikler olarak yer almaktadır. Bu etkinlikler; öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme ve okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlamadır.
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Lesson Plan

Week Subject Related Preparation
1) • Ders izlencesini yorumlar. • Ders konuları hakkında tartışır. • Dönem içinde yapılacakları tartışır. • Ders içerikleri hakkında fikirlerini söyler. • Ders izlencesi • Dersin içeriğinin tartışılması • Ders kitabının incelenmesi
2) • Öğrencilerin öğrenmelerini sağlamaya çalışma aşamalarındaki gözlemlerini açıklar. • Öğrencilerle bireysel olarak veya küçük gruplar halinde görüşme yapma gözlemlerini açıklar. • Öğretmenin Okuldaki Bir Günü
3) • Velilerle görüşme aşamasındaki gözlemlerini anlatır. • Öğretmen toplantıları aşamasındaki gözlemlerini açıklar. • Öğrencilerin okuldaki herhangi bir gününün içerdiği durumları özetler. • Öğrencinin Okuldaki Bir Günü
4) Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
5) Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
6) Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
7) Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
8) Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
9) Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
10) Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
11) Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
12) Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
13) Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
14) Yazma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
15) Yazma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama

Sources

Course Notes / Textbooks: Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması
Ahmet Doğan
2012 Babil Yayıncılık | 3.Baskı
ISBN :9786054336739
References: Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması
Ahmet Doğan
2012 Babil Yayıncılık | 3.Baskı
ISBN :9786054336739

Course-Program Learning Outcome Relationship

Learning Outcomes

1

Program Outcomes
1) P1. To be able to use the language to reach the information, share the information orally and in written form
2) P2. To be able to evaluate, apply and interpret the terms and scientific approaches in the field of English Language Teaching
3) P3. To be able to identify the social and psychological features of students and apply appropriate evaluation and assessment methods in the light of ethical principles in order to support students' developments
4) P4. To be able to use Information and Communication Technologies and computer software to the extent that the filed requires ("European Computer Driving License", Advanced Level).
5) P5. To gain sufficient conscience with respect to protecting universal, national and cultural values and human & animal rights and about protecting the environment
6) P6. To be able to implement the theories, principles, methods and techniques related with students' development, learning and teaching.
7) P7. To be able to implement the theories, principles, methods and techniques related with developing curriculum development and evaluation.
8) P8. To be able to internalize and apply the innovative and modern methods, techniques and theories to teach English and to be equipped with the necessary knowledge and skills to apply them into their teaching, and to fulfill the scientific research processes successfully.
9) P9. To internalize the basic areas of Educational Sciences and utilize the theories and approaches of developmental and learning psychology in order to enable educational development
10) P10. To be able to develop materials to improve language skills, to adopt and evaluate the available materials according to the level, interests and learning characteristics of students

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) P1. To be able to use the language to reach the information, share the information orally and in written form 5
2) P2. To be able to evaluate, apply and interpret the terms and scientific approaches in the field of English Language Teaching 5
3) P3. To be able to identify the social and psychological features of students and apply appropriate evaluation and assessment methods in the light of ethical principles in order to support students' developments 5
4) P4. To be able to use Information and Communication Technologies and computer software to the extent that the filed requires ("European Computer Driving License", Advanced Level). 5
5) P5. To gain sufficient conscience with respect to protecting universal, national and cultural values and human & animal rights and about protecting the environment 5
6) P6. To be able to implement the theories, principles, methods and techniques related with students' development, learning and teaching. 5
7) P7. To be able to implement the theories, principles, methods and techniques related with developing curriculum development and evaluation. 5
8) P8. To be able to internalize and apply the innovative and modern methods, techniques and theories to teach English and to be equipped with the necessary knowledge and skills to apply them into their teaching, and to fulfill the scientific research processes successfully. 5
9) P9. To internalize the basic areas of Educational Sciences and utilize the theories and approaches of developmental and learning psychology in order to enable educational development 5
10) P10. To be able to develop materials to improve language skills, to adopt and evaluate the available materials according to the level, interests and learning characteristics of students 5

Learning Activity and Teaching Methods

Reading
Homework
Internship/Onsite Practice

Assessment & Grading Methods and Criteria

Written Exam (Open-ended questions, multiple choice, true-false, matching, fill in the blanks, sequencing)
Homework
Presentation
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 30 % 40
Final 40 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

Workload and ECTS Credit Grading

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 30 3 90
Application 48 2 96
Study Hours Out of Class 24 3 72
Homework Assignments 15 3 45
Midterms 1 3 3
Final 1 3 3
Total Workload 309