Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introducing the course book and the source book. Discussing the expectations of the students from the course. |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
2) |
What is health sociology? What is interested in ? |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım. |
3) |
Emergence and development of health sociology |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
4) |
Social system and health, health as a social institution |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım. |
5) |
Sociology of health in the context of sociological theories |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
6) |
Social factors affecting health and disease |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
7) |
Social factors affecting health and disease |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
8) |
Transformation / Reproduction of Traditional Medicine: Alternative or popular medicine (Material: Alternative Medicine Centers) Health bureaucracy of alternative medicine practices: Health professionals and patient relationship (Violent news for health workers) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
9) |
Midterm |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım. |
10) |
Sağlık Bürokrasisi: Sağlık profesyonelleri ve hasta ilişkisi (Sağlık çalışanlarına yönelik şiddet haberleri |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım. |
11) |
Health Inequalities (Short film screening) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlıksosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım. |
12) |
Medicalization of life, individualization of health (Material: Daytime health care programs, health news, health blogs and reader reviews) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım. |
13) |
Transformation of health policy and medical power: The Case of Turkey (public spots, health-related current political speeches) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım. |
14) |
Forming social perception: Health and risk society (Material: health insurance promotions) |
Aytül Kasapoğlu, 1999, Sağlık sosyolojisi, Sosyoloji Derneği.
Zafer Cirhinlioğlu, 2016, Sağlık Sosyolojisi Nobel Yayın Dağıtım.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Gains the ability to interpret social developments with the theoretical knowledge that is acquired and a critical perspective. |
5 |
2) |
Has knowledge about other disciplines and is open to lifelong learning to be able to success interdisciplinary work. |
5 |
3) |
Has the ability to observe social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement while conducting research in the field. |
4 |
4) |
Graduates with a good knowledge of at least one foreign language and one foreign language at the entry level. |
1 |
5) |
Gains a professional perspective with good observation ability and empathy. |
4 |
6) |
Gains the ability to collect local, national and international data and conduct research in the field of social science. |
4 |
7) |
Can make explanations to expert or non-expert audiences about their field or social issues, inform them and convey their thoughts, problems and solutions clearly in written and oral form. |
4 |
8) |
Adopts various internship programs and applied studies. |
2 |
9) |
Gains knowledge to work as a researcher, consultant or expert in the public or private sector. |
3 |
10) |
Complies with the ethical rules accepted and encouraged by TÜBİTAK, YÖK and TÜBA and universal science within the context of research, and education. |
3 |