Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
final exam |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
1) |
Preliminary information about the course |
to disseminate the course notes and sources |
2) |
Basic concepts of linguistics - morphology |
Uzun, N. E., Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
2) |
functional categories (person-number-gender) |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
3) |
Basic concepts of linguistics |
Uzun, N. E., Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
4) |
Basic concepts of linguistics - syntax |
Uzun, N. E., Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
5) |
Basic concepts of linguistics - semantics
|
Uzun, N. E., Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
6) |
word classes |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
7) |
word classes (continues)
midterm |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
8) |
word order |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
9) |
sentence types |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
10) |
functional categories (mood-aspect-tense) |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
11) |
Functional categories (question) |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
12) |
Functional categories (argument structure) |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
13) |
General overview |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004. |
Course Notes / Textbooks: |
Uzun, Nadir Engin, Dünya Dillerinden Örnekleriyle Dilbilgisinin Temel Kavramları: Türkçe Üzerine Tartışmalar, TDA Dizisi 39, İstanbul, 2004.
Uzun, Nadir Engin Uzun, Biçimbilim: Temel Kavramlar, Papatya Yayıncılık Eğitim, İstanbul, 2006. |
References: |
Huber, Emel, Dilbilime Giriş, Multilingual Yabancı Dil yayınları, 2008.
Kıran Zeynel (Derleyici: Ayşe Kıran), Dilbilime Giriş, SEÇKİN YAYINCILIK
2013.
Kamile İmer, A. Sumru Özsoy, Ahmet Kocaman, Dilbilim Sözlüğü,
Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2011.
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Gains the ability to interpret social developments with the theoretical knowledge that is acquired and a critical perspective. |
|
2) |
Has knowledge about other disciplines and is open to lifelong learning to be able to success interdisciplinary work. |
5 |
3) |
Has the ability to observe social, scientific and ethical values in the stages of data collection, interpretation and announcement while conducting research in the field. |
|
4) |
Graduates with a good knowledge of at least one foreign language and one foreign language at the entry level. |
|
5) |
Gains a professional perspective with good observation ability and empathy. |
|
6) |
Gains the ability to collect local, national and international data and conduct research in the field of social science. |
|
7) |
Can make explanations to expert or non-expert audiences about their field or social issues, inform them and convey their thoughts, problems and solutions clearly in written and oral form. |
|
8) |
Adopts various internship programs and applied studies. |
|
9) |
Gains knowledge to work as a researcher, consultant or expert in the public or private sector. |
|
10) |
Complies with the ethical rules accepted and encouraged by TÜBİTAK, YÖK and TÜBA and universal science within the context of research, and education. |
|